Людина, за своєю природою, перебуває в постійній взаємодії з навколишнім світом. Веб-дизайнери, у своїй роботі, можуть використовувати знання про фактори психологічної взаємодії у своїх цілях.

У цій статті ми перерахуємо деякі моменти, які веб-дизайнеру корисно враховувати під час створення дизайну сайту.

Встановити довіру з відвідувачем сайту

Довіра відвідувачів сайту є одним із найпріоритетніших завдань, які стоять перед дизайнерами веб-сайтів.

Найчастіше люди дуже скептично ставляться до всього, що бачать, тим більше, якщо їм намагаються щось продати за допомогою інтернет-сайтів. У Вас є всього кілька секунд, щоб вплинути на людину, переконати її залишитися на вашому сайті. Встановлення довіри дуже важливе.

Будь ви професійним дизайнером, або людиною, яка не знає основ веб-дизайну, ви можете з легкістю визначити якість зовнішнього вигляду сайту – навіть якщо порівняння сайтів відбувається інтуїтивно.

Поганий дизайн сайту є однією з основних причин недовіри відвідувачів, які безпосередньо впливають на поведінкові фактори та конверсію. Ваш сайт має мати сучасний вигляд і правильно поєднувати зміст і зображення. Якщо ви ставите питання, чи потребує ваш сайт оновлення, то будьте впевнені – неодмінно потребує. Як мінімум, не буде зайвим провести професійний аудит сайту.

Інший спосіб завоювати довіру відвідувачів – це визначення чітких цілей вашого бізнесу. Ваша мета не повинна бути прописана у вигляді звичайного тексту, мета має бути ясною і лаконічною, чітко визначати, що представляє ваш бізнес і які продукти або послуги ви продаєте. Це допоможе відвідувачам швидко зорієнтуватися, і буде зручним способом взаємодії з вашим сайтом. Люди схильні довіряти інформації з перевірених джерел, або підкріпленій думками та відгуками експертів. Скористайтеся цим, підтверджуйте якість свого продукту чи послуг сертифікатами та дипломами, грамотами та подяками. Якщо ви співпрацюєте з відомими підприємствами, включайте їх до списку своїх клієнтів. Не забудьте про логотипи, які нададуть більшого авторитету.

Соціальна Психологія

Соціальна психологія – те, як ми взаємодіємо з іншими людьми – також може допомогти під час розроблення дизайну сайту. Наприклад, ми часто шукаємо групову оцінку або схвалення, що ґрунтується на судженнях оточуючих. У веб-дизайні, це стосується наявності “типових конструкцій”, для підприємств однієї галузі. Це не означає, що ви не повинні намагатися виділитися на тлі конкурентів. Річ у тім, що люди очікуватимуть певної логічної послідовності сайту, вони не очікують бачити на сайті, присвяченому архітектурі, продукцію хлібобулочного заводу, і навпаки.

Поряд із пошуком групової оцінки, люди також звертаються до груп і форумів. Ви можете використовувати це. Використовуйте тексти, картинки і фотографії, щоб дати відвідувачеві відчути себе частиною вашого бізнесу. Зробіть так, щоб ваші відвідувачі відчували, що вони належать до спільноти і дійсно важливі для неї.

Ще трохи соціальної психології, яка допоможе у веб-дизайні – взаємність. Люди реагуватимуть на позитивні дії так само позитивним діям. Якщо ви дасте відвідувачеві невеликий подарунок, книжку, купон на знижку, або навіть безкоштовний продукт на першу пробу, вони дадуть відповідь на ваш позитивний жест так само позитивно і повернуться до вас знову. Під час проектування вашого сайту не втрачайте можливості позиціонування з позитивним ставленням, яке може бути взаємним.

Використовуйте образи

Людський мозок неймовірно вправний у розпізнаванні образів – навіть тоді, коли цього образу й немає. Використовуйте це у ваших інтересах, створивши послідовний дизайн для вашого сайту. Використовуйте відповідні кольори, стилі, зображення, шрифти і макети сторінок. Якщо у вас є контактна інформація, переконайтеся, що вона відповідає дійсності і не викликає сумнівів і труднощів. Наприклад, можна використовувати адреси електронної пошти, пов’язані з адресою вашого сайту, якщо це можливо. Якщо ви використовуєте загальне рішення, як Gmail, не забудьте включити назву вашої компанії в адресі.

Не ламайте звичні моделі поведінки користувачів сайту

Слід також мати на увазі і загальноприйняті та вже усталені моделі дизайну. Наприклад, більшість користувачів Інтернету звикли бачити логотип у лівому верхньому кутку сайту і для них логотипи пов’язані з головною сторінкою. Якщо цього не зробити, ваш сайт може не вписатися у звичне уявлення про сайти.

Використання гіперпосилань, є ще одним гарним прикладом численних дизайн шаблонів. Користувачі звикли, що посилання бувають підкресленими або відрізняються за кольором від решти тексту. Google, наприклад, проводив експеримент, який довів, що сині посилання отримують більше кліків, ніж посилання інших кольорів. Дотримуючись звичних для інтернет-користувача прийомів, ви зміцните ваш авторитет сайту і підвищите зручність користування.

Психологія кольору

Психологія кольору ґрунтується на тому, як різні кольори і колірні поєднання впливають (впливають) на настрої і поведінку людей. Психологія кольору вкрай важлива у веб-дизайні і ви маєте дбати про вибір кольору для вашого сайту.
Емоційні імпульси

Емоції є сильним чинником мотивації. Використання емоційних тригерів – тексту і графіки – може впливати на поведінку відвідувачів. Шрифти і кольори можуть впливати на людину так само, як текст або зображення, Розгляньте, які емоційні реакції можуть призвести до збільшення конверсії та постарайтеся спілкуватися з вашими відвідувачами через ваш дизайн. Використовуйте тестування, щоб визначити найкращі емоційні тригери для вашого сайту.

Візуальна ієрархія

Створіть візуальну ієрархію інформації на вашому сайті. Відвідувачі, як правило, проходяться за основними пунктами під час перегляду сайту. Використовуйте це у ваших інтересах, направляючи їх до інформації, яку ви хочете, щоб вони побачили. Пам’ятайте, що люди завжди звертають першу увагу на об’єкти, які виділяються.

Не забувайте і про культурні особливості під час створення візуальної ієрархії. Наприклад, в англомовних країнах люди, як правило, переглядають інформацію зліва направо і зверху вниз. Проте, люди з Азії або на Близькому Сході переглядають інформацію інакше, в іншій послідовності.

Використовуйте обличчя під час створення візуальної ієрархії. Люди, як правило, віддають перевагу обличчю перед іншими об’єктами або інформацією. Крім того, якщо ми бачимо обличчя, яке дивиться на якийсь об’єкт, то ми схильні дивитися на цей об’єкт теж.

Використання вільного простору

Іноді заманливо, заповнити якомога більше простору на сторінці змістом, очікуючи що відвідувачам не доведеться шукати інформацію. У теорії, звучить добре. На практиці ж, існує ризик придушити відвідувачів сайту занадто великим вибором або навіть створити відчуття замкнутого простору. Закон Хіка говорить, що кожна додаткова можливість вибору збільшує час, необхідний на прийняття рішення.