У попередній статті ми писали про зовнішні чинники, тепер розглянемо більш детально внутрішні чинники сайту, які враховуються під час ранжування пошукової видачі.

Не секрет, що на рейтинг сайтів і позиції в пошуковій видачі впливає величезна кількість факторів. Одним із таких важливих чинників і, мабуть, основою пошукового просування є внутрішня SEO оптимізація. Недостатньо просто купити посилань і чекати біля моря погоди, поки сайт виросте в ПС Google. Для того, щоб пошуковики ранжували в ТОП ваш ресурс, на початку необхідно оптимізувати сайт зсередини, а потім приступати до зовнішніх факторів.

Правильна внутрішня сео оптимізація сайту – це та, яка буде орієнтована на кінцевого користувача, а не пошукових роботів. Алгоритми Гугл і Яндекс час від часу змінюються, а тому необхідно зосередитися саме на ваших користувачах або читачах. Подивіться на сайт їхніми очима і задумайтеся, щоб ви хотіли побачити на сторінках ресурсу. Контент, статті та будь-які матеріали (описи, фото, відео тощо) як елемент внутрішньої оптимізації мають бути: унікальними, корисними, експертними, і звісно ж, оптимізованими для пошуку.

Найбільш значущими є:

  • Контент сторінки, його унікальність;
  • Графічне наповнення;
  • Структура і розташування інформації на сторінці;
  • Зручна і зрозуміла навігація;
  • Наявність перелінковки;
  • Інформація в мета-тегах;
  • Ключові слова в контенті сторінки;
  • Безліч інших.

Ці параметри є базовими під час розрахунку релевантності документа в пошукових системах. Вплинути на них вебмайстру найлегше, тому просування сайтів починається саме з роботи над внутрішньою структурою сайту, навіть якщо він ще не створений.

Оптимізація сайту під пошуковики, а точніше його структури

Не секрет, що пошуковики “стежать” за тим, наскільки правильно вибудувана структура ресурсу і навігація. Саме завдяки такій правильній структурі, ваш сайт пошукові боти будуть легко індексувати. Одним із таких важливих моментів є вкладеність сторінок. Іншими словами, наскільки глибоко сторінки розташовані від головної, чим глибше, тим гірше. При складній або взагалі неправильній структурі, пошукові роботи просто не будуть доходити до потрібних сторінок і, як наслідок, не будуть індексувати контент. Про топові позиції у видачі пошукових систем можете забути відразу.

Контент сторінки

Одним з найбільш важливих факторів вважається контент. У пошукових систем сформувалися чіткі й доволі жорсткі вимоги до матеріалів на сайті – вони мають чітко відповідати на запитання користувача, а також давати розширену інформацію. Контент має бути добре структурований, мати зрозумілу розмітку, документ має легко читатися, а сам матеріал бути унікальним. Необхідно, щоб контент містив ключові слова, що відображають суть статті.

Дуже важливим є заголовок сторінки та підзаголовки, поділ тексту на абзаци, створення маркованих списків, наявність графічного та відео матеріалу, рекомендації та посилання автора на інші корисні джерела інформації.

Необхідно також враховувати, що надмірна наявність ключових слів і фраз у тексті може негативно позначитися на позиції документа в пошуковій видачі. Це називається високою “нудотою” тексту. Зазвичай такий текст погано читається, інформація людиною гірше сприймається, тому пошукові системи активно борються з неприродними текстами і високою щільністю ключових слів. Сторінка з таким текстом може бути песимізована, тобто знижена у видачі або зовсім виключена з індексу.

Якщо контент був повністю запозичений вебмайстром з іншого ресурсу, пошукова машина може не проіндексувати цю сторінку, або вона присвоїть їй дуже низький рейтинг у видачі. Вебмайстру необхідно намагатися додавати на сайт унікальний авторський контент, або добре структурувати загальнодоступну інформацію, додавати свої думки і коментарі, щоб уникнути потрапляння під ці фільтри.

Корисний контент

Як же робот пошукових систем може визначити “корисність” тексту для людини? Пошуковики навчилися добре визначати грамотно складені тексти, чи добре вони читаються, чи не містяться в них граматичні помилки, але зрозуміти, чи цікавий цей текст користувачам, алгоритми не в змозі, для цього потрібне використання штучного інтелекту.

Завдання вирішується шляхом привласнення авторитету сторінці – що більше посилань веде на цю сторінку, що більше людей її рекомендують, як корисний матеріал, то вище ранжирується цей документ, отже, більше користувачів зможуть його знайти, адже він стоятиме вище за інші документи в пошуковій видачі.

Враховується також і вік документів на сайті. А так само присвоюється загальний “рівень довіри” всьому ресурсу.

Без текстового змісту нікуди. Тут можна сказати тезисно: грамотно, унікально і, по суті. Тексти обсягами в 2 тисячі символів без пробілів – класика нашого часу.

Мета-теги

Для легкого розуміння пошуковими системами, що ж міститься на зазначеній сторінці сайту, застосовують описані в мові html мета-теги: title і description, keywords, у яких зазначають назву статті та стислий зміст, зі згадуванням ключових слів.

Не варто захоплюватися надмірним перерахуванням ключових слів. Відомо, що, як правило, із вмісту мета-тегів формується сніппет, і якщо сніппет буде переспамлений ключовими словами, то користувачі на такий сайт переходити з пошукової видачі не будуть. Крім цього, є велика ймовірність зниження сайту в рейтингу за пошуковий спам.

Title. Є основним елементом внутрішньої оптимізації. Завдяки цьому ключовому фактору, пошуковику можна повідомити про вміст сторінки, і звісно ж, у title треба прописати, що саме Ви просуваєте. Назва сторінки – вагомий аргумент для ранжування в Google і Yandex. Зазвичай у поле зору користувача спочатку потрапляє заголовок title, а потім уже решта. Цей фактор за важливістю ставимо на перше місце.

Description – це опис сторінки, він має в короткій формі (до 155 знаків) описувати вміст конкретної сторінки. Цей тег теж часто відображається в сніпеті. Обов’язково включайте в нього ключові слова. Для комплексного просування цей тег також не повинен дублюватися на інших сторінках.

Keywords – це, перераховані через кому, ключові слова, пов’язані з цією сторінкою. Бажано використовувати до 10 ключових слів на сторінку, набори цих слів мають бути унікальними.

Заголовки H1-H6. Саме завдяки їм пошукові системи будуть структуровано сприймати контент, що публікується на сторінках, і його важливість. Заголовки для внутрішньої оптимізації важливі, оскільки вони допомагають правильно “визначити” тематику сторінки і сайту. Головним з них є H1 і його правильне складання безпосередньо може впливати на позиції ресурсу (інтернет-магазину) в пошуковій видачі. Впишіть головний пошуковий запит в H1. На будь-якій сторінці / категорії повинен бути завжди тільки один заголовок H1. Підзаголовки H2 теж важливі. Пошуковики, індексуючи матеріал сторінки, беруть до уваги такі фактори: їх кількість, а також входження ключових слів, корисність і тематичність. Під час внутрішньої SEO оптимізації підзаголовки мають менший пріоритет, ніж заголовок H1, але їм також важливо приділити увагу під час складання текстів.

Внутрішня перелінковка

Для внутрішньої перелінковки необхідна наявність посилань на інші матеріали сайту, що зачіпають поточну проблематику. Подібна структура дає користувачеві зручну навігацію сайтом на схожі матеріали, що допомагають йому отримати більше інформації, а пошуковому роботу це дає змогу легше потрапити в інші розділи сайту, і, що найголовніше, проранжувати поточний документ на вищі позиції, адже в ньому містяться тематичні посилання, які дають змогу дати користувачеві точнішу інформацію. Захоплюватися перелінковкою не варто, надмірна перелінковка може негативно позначитися на рейтингу сторінок у зв’язку з боротьбою пошукових систем із зайвою переоптимізацією.

Перелінковка сторінок. Є досить важливою складовою внутрішньої seo оптимізації, яку, як правило, багато оптимізаторів ігнорують. Хочете рівномірно розподілити т.зв. “вагу” між необхідними сторінками або по всьому ресурсу? Треба підвищити тематичність сторінок, перелінковка на допомогу! Тільки грамотна перелінковка прискорить індексацію ресурсу і відповідно скоротить терміни потрапляння в ТОП.

Службові файли

Файли sitemap.xml і robots.txt – це дуже важливі елементи комплексного просування сайтів. Це файли, що лежать у корені веб-сайту і мають свій спеціальний синтаксис.

Для управління поведінкою робота пошукових систем існує файл robots.txt, в якому вебмайстер може явно вказати, які сторінки або розділи сайту слід індексувати, а які ні. Це допомагає пошуковим машинам легше знайти важливі сторінки сайту, а непотрібні не включати до своєї бази.

Файл sitemap.xml містить інформацію про всі важливі сторінки, щоб пошуковик одразу ж побачив їх усі, а не шукав їх за посиланнями з інших сторінок. Якщо сторінок на сайті понад сотню, на допомогу роботу приходить файл sitemap.xml або карта сайту, в якому вебмайстер повідомляє пошуковим роботам про найважливіші сторінки, які необхідно індексувати, як часто необхідно переіндексувати сторінки і з яким пріоритетом.

Параметри alt і title для картинок

Ці параметри теж умовно можна віднести до мета-тегів, хоча вони ними технічно не є. У цих параметрах має міститися текст, що описує вміст картинки. Це допоможе Сервісам пошуку картинок, таким як Google Images і Яндекс Картинки відображати ваші картинки за відповідним запитом, залежно від специфіки сайту, сервіси картинок можуть генерувати чималу частку трафіку. Не варто пояснювати, що картинки на сайті мають бути унікальними, інакше пошуковик сприйме це як крадіжку чужої інтелектуальної власності або просто дублікат контенту і не стане показувати вашу сторінку вище за інші у видачі.

Швидкість завантаження

Швидкість завантаження сторінок впливає на положення веб-ресурсу в пошуковій видачі. Google весь час працює над тим, щоб надати людям максимально якісні результати пошуку. Тому, за інших рівних, Гугл видасть користувачеві той сайт, який швидше вантажиться. Зазвичай користувачі не чекають завантаження сторінки довше 10 секунд. Якщо таке трапляється, то користувачі воліють повернутися до пошуку і знайти інший ресурс. Для перевірки швидкості завантаження сторінок і виявлення конкретних проблем існує спеціальний застосунок від Google, який називається Google PageSpeed Insights.

Він надає докладні рекомендації щодо поліпшення швидкості завантаження. Для ефективного просування сайту, він повинен набирати щонайменше 70 очок за speed insights.

Мобільна версія

21 квітня 2015 року вийшло оновлення пошуку Google, яке прозвали Мобайлгедон. В результаті цього оновлення, сайти, які не мають мобільної версії або просто не якісно відображалися на мобільних пристроях, впали одразу-ж на 10-30 позицій у мобільній видачі. Оскільки частка мобільних користувачів інтернету весь час зростає і вже перевалила за 50%, ресурс повинен добре і швидко відображатися на телефонах, інакше можна втратити понад 50% відвідувачів. Якщо говорити про комплексне просування, то сайт обов’язково повинен мати мобільну версію, або бути “гумовим” і добре відображатися на мобільних пристроях.

Внутрішня оптимізація сайту – це потужний інструмент, за допомогою якого менш конкурентні пошукові запити можна вивести в ТОП Гугл.