Розробники провідних пошукових систем невпинно працюють над удосконаленням алгоритмів, призначених для ранжування сайтів. Нові системи, з одного боку, очищають пошукову видачу від неякісних онлайн-проєктів, з іншого, змушують веб-майстрів і СЕО-фахівців підлаштовуватися під правила і вимоги Google і Яндекс.

Останнє нововведення, яке знову змусило інтернет-маркетологів переглядати ставлення до сфери СЕО-просування, – поведінкові фактори користувачів на сайті. Пошукові системи під час ранжування почали враховувати, скільки часу проводять відвідувачі на кожному онлайн-ресурсі, на яких елементах більше зосереджують увагу і наскільки активно переглядають сторінки онлайн-ресурсу.

Що враховують пошукові системи

Google і Bing враховують безліч факторів, але вони умовно діляться на дві групи:

  • Зовнішні поведінкові фактори, коли алгоритм стежить за діями користувачів у пошуковій видачі та аналізує джерела трафіку.
  • Внутрішні аналоги, коли пошукова система враховує поведінку відвідувача на сайті.

При цьому зовнішні поведінкові фактори користувачів, на даний момент, мають більшу вагу для пошукових систем, ніж внутрішні. Але це не означає, що юзабіліті, контент і дизайн сайту не відіграють ролі. Пошуковики оцінюють кожну дію користувача від моменту переходу на сайт і до закриття сторінки.
Перше, що оцінюється – задоволеність користувача від відвідування сайту. Тобто, наскільки корисною і цікавою виявилася інформація, враховуючи введений пошуковий запит. Вимірюється цей фактор на основі таких показників:

  1. Загальний час, який провів відвідувач на сайті. Також інтервал, який він витратив на кожній окремій сторінці.
  2. Враховується кількість відвідувачів, які за час перебування на сайті зробили більше трьох кліків.
  3. Показник відмов – один із найважливіших параметрів, що визначає, скільки відвідувачів повернулося в пошукову видачу, не зацікавившись інформацією на сайті.
  4. Число переглянутих сторінок.
  5. Кількість відвідувачів, які через короткий проміжок часу знову повернулися на сайт.
  6. Показник швидкості завантаження ресурсу.

Зовнішні фактори

Якщо говорити про зовнішні поведінкові фактори, то пошукові системи фіксують такі дії користувача:

  • Кількість кліків за сніпетом, який здебільшого являє собою невеликий фрагмент статті. Важливо, щоб сніпет був клікабельним. Це досягається за допомогою встановлення спеціального плагіна в HTML-код.
  • Кількість кліків за основною ключовою фразою в пошуковій видачі.
  • Також враховується, скільки сторінок перегорнув користувач, перш ніж знайти потрібний сайт.

Але це ще не все, новий алгоритм здатний аналізувати джерела трафіку на онлайн-ресурс. Це можуть бути соціальні мережі, сайти-донори або тематичні форуми. Чим ширший і різноманітніший трафік, який йде на сайт, тим краще він сприймається пошуковими системами. SEO оптимізатори під час просування онлайн-проєкту зосереджуються на кількох найбільш значущих факторах:

  1. Глибина перегляду сайту.
  2. Показник загальної відвідуваності.
  3. Час перебування на сайті.
  4. Кліки в пошуковій видачі (CTR).
  5. Показник відмов.

На думку багатьох фахівців, ці показники найкраще демонструють поведінкові фактори користувачів, які враховуються пошуковими системами. Для підтримання рейтингу більшості онлайн-проєктів достатньо контролювати наведені параметри. Якщо ж ідеться про великий проєкт, на розвиток якого виділяють солідні кошти, тоді СЕО-фахівці опрацьовують увесь список чинників ранжування, щоб домогтися прихильності пошукових систем.

Чому поведінкові фактори вийшли на перше місце за значимістю для ПС

На думку абсолютної більшості працівників сфери SEO, виною всьому алгоритми Мінусинськ від Яндекса і Penguin від Google. Після того як пошукові системи впровадили системи, що відстежують зв’язок онлайн-майданчиків із біржами посилань, пріоритети в просуванні істотно змінилися. Посилання на сайтах-донорах, форумах і в соціальних мережах ще враховуються під час ранжування, але не так, як це було рік або два тому.

Згідно зі стратегією розвитку алгоритмів ранжирування, розробленою представниками пошукових систем ще кілька років тому, головна мета пошукової видачі – домогтися максимальної природності просування сайтів. Усі онлайн-майданчики мають просуватися за рахунок справжнього інтересу з боку відвідувачів.

Першим дзвіночком був показник відмов, через кілька місяців ввели весь спектр алгоритмів, призначених для аналізу поведінки відвідувачів на різних сайтах. І з огляду на останні зміни в правилах ранжування, пошукові системи продовжують неухильно дотримуватися раніше розробленої стратегії.

Черговими жертвами на шляху очищення пошукової видачі від неякісних сайтів стали біржі посилань, визначивши новий напрямок у розвитку сфери SEO. Поведінкові фактори сьогодні відіграють найважливішу роль для інтернет-маркетингу, що змушує СЕО-фахівців відмовлятися від посилальної комерції, орієнтуючись більше на поведінкові фактори користувачів мережі інтернет.

Накрутки та маніпуляції

Не робіть поспішних дій, намагаючись різними способами “поліпшити” цей показник. Існує маса сервісів для “штучної накрутки”. Подібного роду біржі лише імітують поведінку реальних людей. Накрутка поведінкових факторів – не найкращий метод для довгострокового SEO, оскільки рано чи пізно пошукова система, наприклад Google, може виявити таку маніпуляцію. У такому разі санкцій і фільтрів від ПС не уникнути. Якісний і корисний контент – найкращий спосіб просування сайту за рахунок поведінкових факторів. Викладайте на сторінках ресурсу корисні матеріали і зробіть його зручним для користувачів.