Професія інтернет-маркетолог досить молода, тому багато хто не розуміє суті роботи SEO-фахівців, що іноді призводить до дивних і незручних запитань. Далі ТОП-5 запитань, які часто звучать і нерідко вводять SEO-фахівців у ступор.

Сьогодні розглянемо список з п’яти найчастіших запитань, і постараємося дати адекватні відповіді. Отже, ТОП-5 частих запитань, які дістали SEO-фахівців.

1. Коли мій сайт потрапить у ТОП-10 пошукової видачі?

Це найчастіше запитання, що звучить у дев’яти з десяти випадків. Зазвичай замовник хоче в реальному часі спостерігати, як його сайт підіймається рейтинговими сходами, залишаючи за спиною конкурентів, і всі пояснення, що для просування онлайн-майданчика потрібен час, залишаються поза увагою. Ще гірше, коли замовник постійно відстежує статистику, і за найменшого зниження починає дзвонити в компанію-виконавця, вимагаючи пояснень: чому сайт замість того, щоб ставати популярнішим, опускається в рейтингу. З такими клієнтами дуже складно працювати, вони просто забирають дорогоцінний час, який виконавець повинен витрачати на роз’яснення основоположних принципів СЕО-просування в інтернеті.

Як відповідати на такі запитання?

“Існує ціла низка незалежних від нас факторів, що впливають на ранжування в пошукових системах. Сюди входить: внутрішня оптимізація ресурсу, якість контенту і його SEO-навантаження, зворотні посилання на сайтах-донорах, що ведуть на ваш ресурс, юзабіліті сайту, технічні моменти (швидкість завантаження сторінок і якість обраного хостингу) і, звісно ж, робота ваших конкурентів, які також витрачають чимало сил і коштів на просування свого проєкту. Унаслідок того, що ефективність цих чинників спрогнозувати вкрай складно, ми не можемо вам назвати точний час і дату, коли ваш сайт посяде обіцяну позицію. Інвестиції в просування необхідно розглядати в довгостроковій перспективі, і не чекати моментального результату. Наберіться терпіння, і продовжуйте стежити за статистикою, поки ми працюватимемо над вашим проектом”.

2. Скільки потрібно витратити грошей на закупівлю посилань, щоб потрапити в ТОП-10?

Ніколи не можна говорити про кількість посилань, сьогодні роль відіграє їхня якість. Існує кілька видів зворотних посилань, які відрізняються один від одного за багатьма факторами, починаючи від вартості, закінчуючи рівнем впливу.

Як відповідати на подібні запитання?

“Кількість посилань не відіграє першорядної ролі, набагато важливіша їхня якість, а саме авторитетність сайту, на який посилаються. Крім того, занадто велика кількість зовнішніх посилань може і, найімовірніше, призвести до накладення фільтра на онлайн-ресурс, що рівносильно смерті вашого проєкту. Посилальний бюджет складається на основі ваших можливостей і масштабності проєкту. Це обговорюється під час створення стратегії просування з можливими коригуваннями, які постійно виникають під час роботи”.

3. Скільки зовнішніх посилань на день ви можете генерувати?

Замовники, почувши від якогось напівпрофесіонала про чудесний зліт сайту в ТОП-3, і все це завдяки великій кількості посилань, щиро вірить, що саме зовнішні посилання дадуть йому очікуваний результат.

Як реагувати?

“Насправді, зовнішні посилання – це один із небагатьох інструментів просування. Причому, він потенційно небезпечний. Немає жодного сенсу перевантажувати проєкт зовнішніми посиланнями, набагато кращий результат ви отримаєте за конструктивного і розміреного підходу до нарощування зовнішньої посилальної маси. Буває, що одне посилання може стати чудовим каналом для цільового трафіку, і навпаки перетворитися на справжню проблему”.

4. Навіщо ви встановлюєте посилання на автомобільних сайтах, якщо мій проект пов’язаний з фінансами?

Існує думка, що посилання потрібно встановлювати на зовнішніх сайтах, тематика яких збігається з ресурсом, що просувається, і це дійсно так. Однак практика показує, що гіперпосилання можна поставити на сайт з іншою тематикою – і це чудово працює, але робити це потрібно грамотно.

Як відповідати?

“Не варто переживати, якщо ви в списку посилань знайдете кілька, поставлених на сайтах-донорах з іншою тематикою, це прийом, щоб підняти позиції вашого сайту. Пошукові системи не штрафують сайти за такі дрібниці, вони частіше налагоджують фільтри за зовнішні посилання з однаковим текстом або погану якість донорів. Рідкісні посилання на сайтах з іншою тематикою – це добре, головне не перестаратися”.

5. Ви мені можете сказати, за що я вам плачу гроші?

На жаль, люди, які не розбираються в питаннях СЕО-просування в інтернеті, часто запитують, чому робота маркетолога коштує так дорого? Особливо це стосується замовників, які тільки почали розуміти, що інтернет може допомогти в розвитку компанії.

Як відповідати на таке запитання?

“Ви нам платите гроші за просування вашого сайту, як і лікарю за своєчасну медичну допомогу, або адвокату за представлення ваших інтересів у суді. Причому, зауважте, що ви гроші даєте задовго до того, як отримаєте результат. Так само і в нашому випадку.

Ви платите за те, що ми, маючи набір ефективних інструментів і багаторічний досвід роботи, докладаємо максимум зусиль, щоб зробити ваш сайт популярним, а бренд впізнаваним. Щоб здобути популярність у наш час, потрібно або бути улюбленцем долі, або добре за це заплатити”.

Наприкінці хотілося б сказати кілька слів про спілкування із замовниками та клієнтами. Пам’ятайте, що більшість замовників приходять, не маючи особливих знань у сфері СЕО-просування в інтернеті. Їм складно зрозуміти, наскільки складна й енерговитратна робота SEO-фахівця, тому потрібно зберігати діловий стиль, відповідаючи на питання, які їх цікавлять, про просування. Звичайно, іноді трапляються клієнти, які абсолютно не розуміють суті того, що відбувається.

Такі, як правило, вимагають вивести їхній веб-проєкт у ТОП-5 за три дні, причому за 2-3 тисячі гривень, а це в нинішніх умовах нездійсненне завдання. У подібних випадках виконавець має право відмовитися від співпраці з таким замовником.