Для SEO-фахівців таргетована реклама – це ефективний інструмент, який застосовується в просуванні веб-ресурсів, послуг, що сприяє підвищенню продажів. Але для більшості користувачів мережі інтернет слово “таргетинг” практично нічого не означає. Що буде, якщо розповісти користувачам мережі про те, яким чином працює реклама?
Цим питанням задалися фахівці з Університету штату Огайо в США. Завдання дослідження – з’ясувати, як поводитимуться користувачі, після того, як дізнаються, на яких принципах заснована функціональність концепції таргетованої реклами.

Результати досліджень засвідчили, що користувачі краще ставляться до рекламних повідомлень, якщо знають, що їх підібрано пошуковою системою з урахуванням їхніх уподобань.

Як висловився один з учасників експерименту: “Результат наших досліджень показав, що ефект від таргетованої реклами підвищується, якщо користувач знає про те, що рекламні повідомлення підбирають, зважаючи на його вподобання та інтереси. Наприклад, покажіть користувачеві дорогий годинник, і він позитивно поставиться до реклами, оскільки він знає, що пошукова система підбирає оголошення, попередньо вивчивши його інтереси. Самооцінка в таких випадках підвищується, а разом з тим, і ефект від таргетованої реклами. Ба більше, користувач краще запам’ятовує те рекламне повідомлення, яке принесло йому моральне задоволення”.

На думку учасників експерименту, ці знання допоможуть фахівцям зі сфери інтернет-маркетингу, підвищити рівень взаємодії між компанією-продавцем і користувачем-споживачем.

Вплив на самооцінку користувача

В Університеті провели низку цікавих експериментів, щоб отримати відповіді на всі запитання. У всіх тестах брали участь дві групи активних користувачів інтернету. Групі “А” пояснили, як працює таргетована реклама, а учасникам групи “Б” сказали тільки, що оголошення підбираються пошуковою системою за віковими та статевими ознаками. Під час експерименту всім учасникам показали рекламне оголошення, де пропонували знижку на похід у дорогий і шикарний ресторан. Учасники з першої групи зацікавилися пропозицією, а в іншій групі користувачі практично не помітили дисконтні талони.

Ще один експеримент показав, що самооцінка після перегляду реклами з дорогими і презентабельними товарами підвищується, але тільки у першої групи. Представники групи “Б”, практично не помічали подібних оголошень, або розглядали їх, як спробу “впихнути” нікому непотрібний товар. В експерименті з демонстрацією дорогих годинників, учасники першої групи після тесту зазначили, що почуваються щасливішими та справді гідними дорогих годинників.

Результати досліджень

Один із представників інтернет-журналу Harvard Business Review, так прокоментував результати досліджень Університету Огайо: “Ми не раз згадували у своїх статтях, що психологія все частіше береться на озброєння інтернет-маркетологами.
І ось гідний приклад: щойно користувачі дізналися, що дорогий годинник їм показали тому, що дане рекламне оголошення вибрано на основі їхньої історії відвідувань, що, своєю чергою, підкреслює їхню вишуканість, вони зацікавилися рекламою, причому більше, ніж зазвичай.
Також у результатах досліджень йдеться, що ці “приємні” оголошення краще запам’ятовуються. У підсумку ймовірність, що користувач повернеться на сайт і замовить побачений у рекламі товар, набагато вища”.

З точки зору маркетингу – це вкрай цікаві дослідження. Якщо користувачі розумітимуть, що їм показують тільки те, що, на думку пошукової системи, їм потрібно і підходить, довіра до рекламованих товарів, послуг і брендів зростатиме. Цей експеримент можна назвати новою сторінкою в розумінні користувацького попиту.

Однак варто обмовитися, що дослідження проводилися в лабораторних умовах, і результати можуть не збігатися з ефектом, який буде в реальному середовищі. Учасники експерименту були частково повідомлені про тестування, плюс, перебували в незвичній обстановці. Дослідники впевнені, що ефект у реальному житті буде набагато вищим.

Наскільки це важливо?

Виходячи з результатів дослідження, мова, скоріше, йде про довіру користувачів до реклами, і можливості, які відкриваються перед рекламодавцями. Якщо раніше таргетована реклама використовувалася для впливу на думку користувачів, то сьогодні вже можна говорити про прямий вплив на їхні почуття.

Безумовно, багато хто розуміє, що пошукові системи збирають інформацію про користувача, щоб рекламодавці отримали актуальні відомості про попит на ринку та ефективні інструменти для збільшення продажів, але мало хто знає, що останнім часом удосконалюються системи персонального підбору рекламних оголошень. До речі, зайва цікавість з боку Google значно підвищила інтерес користувачів до блокувальників реклами.

Користувачі поки що не знають, що пошукові системи вже навчилися підбирати рекламні оголошення, засновані на історії відвідувань. Компанія Adlucent провела опитування, в результаті якого, 72% користувачів позитивно поставилися до ідеї показу персональної реклами. До того ж вони вдвічі-втричі частіше клікають на подібні оголошення, оскільки вони їм цікаві.

У підсумку ми отримали новий інструмент для взаємодії між користувачами і продавцями. Причому, цього разу інтереси потенційних покупців враховуються, а не нав’язуються їм сторонні інтереси. Рано ще говорити про досконалість алгоритмів таргетованої реклами, але, мабуть, з часом вони будуть тільки поліпшуватися, досягнувши параметрів, близьких до ідеальних.