Складно повірити в те, що ще буквально 10-15 років тому не було такої масової істерії з приводу соціальних мереж. Раніше користувачі спілкувалися на форумах або спеціалізованих сайтах, але поява соціальних медіа змінила інтернет-середовище до невпізнання.

Відповідно, масове скупчення користувачів на одному сервісі викликало інтерес з боку компаній-виробників і торгових майданчиків, які почали використовувати соціальні мережі, як інструмент для підвищення продажів і впізнаваності бренду. Цей напрям отримав назву SMM-маркетинг.

Незважаючи на популярність просування за допомогою SMM-інструментів, багато рекламодавців зазнають труднощів під час складання правильної стратегії розвитку в соціальних мережах. Звідси і виникають подібні питання: як домогтися найкращих результатів за допомогою SMM-маркетингу, і які чинники варто враховувати, розробляючи стратегію роботи в соціальних медіа?

На ці питання дадуть відповідь зарубіжні експерти у сфері SMM-маркетингу. Далі, наведемо кілька порад про те, як домогтися максимальної ефективності соціального маркетингу, і підвищити позиції просувного бренду, товарів або онлайн-ресурсу.

Поради SMM-експертів

Мелані Дункан, творець і власник популярного онлайн-магазину
Зрозуміло, що більшість замовників SMM-просування очікують отримати результат у вигляді лідів (користувачі, які переходять на рекламований сайт і виконують корисну дію, наприклад, реєстрацію або заповнення заявки на купівлю товару). Але мало хто думає про довгострокову перспективу співпраці з підписниками або учасниками групи. Замовники часто хочуть отримати моментальний результат, забуваючи, що довгострокова перспектива набагато вигідніша, а соціальний маркетинг – це довгостроковий проєкт.

Я використовую соціальні мережі замість email-розсилки. Це набагато зручніше, оскільки вам не потрібно змушувати клієнтів читати цілий лист, ваші публікації просто будуть проскакувати в новинній стрічці. До того ж, публікації в соціальних мережах коротші, що краще сприймається передплатниками, плюс, є можливість працювати з фото- і відеоконтентом. Такий підхід дає відчутний профіт, і я впевнена, що цей напрямок розвиватиметься і надалі.

Рік Драгон, творець і власник компанії DragonSearch
Метою будь-якого бізнесу є досягнення бажаних результатів. Чи то збільшення продажів, чи то пошук нових бізнес-партнерів. Насправді, існує п’ять основних правил для ефективної роботи в соціальних мережах:

  1. Обслуговування товарної марки, бренду. Якщо вже розроблено відповідну концепцію SMM-маркетингу, створено сторінку, спільноту або групу, необхідно постійно стежити за розвитком SMM-кампанії. Щоденні пости і публікації, фотографії, відеоролики і відповіді на коментарі користувачів. Необхідна сталість, тільки так ваш бренд зможе стати впізнаваним.
  2. Робота зі спільнотою. Окремо варто згадати про роботу з групою в соціальній мережі. Завдяки спільноті, ви будете набирати нових передплатників, а значить, потенційних покупців. Розвинена група стане локомотивом для вашого бізнесу, залучаючи нових прихильників бренду.
  3. Розширюйте вплив спільноти. Існує одна проблема, з якою стикаються всі користувачі, які вирішили розвивати нову спільноту в соціальній мережі. Коли групу щойно створено, у неї в кращому разі 100-200 підписників, а нові просто так додаватися не будуть. На старті потрібна рекламна кампанія для залучення перших кілька тисяч учасників, далі кількість підписників зростатиме автоматично.
  4. Створіть і підтримуйте хорошу репутацію бренду. Цього можна досягти різними методами, головне – досягніть позитивного образу компанії, організації або торгового майданчика.
  5. Тимчасові сплески інтересу. Ви маєте розуміти, що кожна компанія, яка прагне здобути популярність з боку користувачів, повинна час від часу нагадувати про себе, проводячи акції, розіграші призів, або надаючи дисконтні талони новим учасникам спільноти. Потрібен короткостроковий сплеск інтересу до бренду, це допоможе збільшити продажі та кількість учасників спільноти.

Якщо ви будете вибудовувати стратегію SMM-маркетингу, ґрунтуючись на цих підходах, досягнете бажаних результатів.

Дейв Керпен, СЕО-фахівець із компанії Likeable
Слухайте своїх клієнтів! Розвиток популярності бренду в соціальній мережі не побудований на принципах: я пропоную, ти купуєш, тут важливіше ставлення між учасниками соціальної мережі. Ваш бренд – це, по суті, ще один користувач, отже, потрібно вибудовувати відносини на рівних, а для цього необхідно навчитися слухати своїх підписників.

Емі Портерфілд, СЕО-експерт і socialmedia стратег
Якщо ви хочете привернути увагу цільової аудиторії в соціальних медіа, спробуйте функцію “Пропозиція” на Facebook. На відміну від стандартної реклами, пропозиції на Facebook є більш ефективним інструментом, що допомагає донести потрібну рекламодавцю інформацію до споживача.
Також цей SMM-інструмент є більш гнучкий, з точки зору конфігурації. Пропозиція має широкі таргетингові налаштування, що дає рекламодавцю більше можливостей. До того ж, коли користувач, зацікавившись пропозицією, вирішує клікнути на неї (поставити лайк, зробити репост), система автоматично надсилає лист із повним текстом оферти на електронну адресу.

Брайан Картер, SMM-стратег
Я вважаю за краще працювати по всіх каналах просування, починаючи від SEO, закінчуючи рекламними кампаніями в пошукових системах і SMM-стратегіями. Дуже важливо застосувати комплексний підхід до розвитку проєкту.
Кожен напрямок маркетингу дає певний результат. Наприклад, контент-маркетинг дає природний трафік, а PPC-реклама і лідогенерація приводить клієнтів, готових до покупки. Інструменти SMM можуть давати як трафік, так і нових лідів. Усе залежить від того, як ви налаштовуватимете рекламну кампанію, і в яких напрямках збираєтеся просувати комерційну сторінку або спільноту. Використовуйте всі доступні сьогодні “білі” способи просування комплексно, тільки так можна отримати бажаний результат. До того ж ви на власні очі зможете побачити різницю між використанням різних SMM-інструментів і проаналізувати отримані дані.

Марк Шерідан, творець і керівник сервісу PoolSchool.us та один із власників компанії RiverPoolsandSpas
Ви маєте стати експертом у своїй сфері. Інтернет-аудиторія сьогодні більш вимоглива до якості інформації, користуйтеся цим. Якщо користувач знайде корисну йому інформацію на вашому сайті, він буде знову і знову повертатися. Це стосується і спільнот у соціальних мережах. Ви повинні давати користувачам максимум корисної та цікавої інформації про товар, послугу або пропозицію.
Важливим є контакт з передплатниками і фоловерами. Пам’ятайте, у потенційних покупців маса запитань до вас, на які потрібно відповідати. Що стосується коментарів у публікаціях, у цьому випадку ще простіше налаштувати прямий контакт з аудиторією. Може, на початковому етапі розвитку вашого проєкту, не буде багато запитань, але коли бренд стане більш впізнаваним, вам доведеться найняти співробітника виключно для відповідей на запитання підписників, так завжди відбувається.

Ніл Шаффер, директор компанії WindmillsMarketing
Ми часто пов’язуємо блог із представництвом у соціальній мережі. Виходить вигідна ситуація, коли блог і співтовариство або сторінка в соцмедіа, працюють один на одного. Наприклад, є сайт компанії-виробника, де запущено блог, як інструмент залучення цільового природного трафіку. Публікація контенту на ній здійснюється 2-3 рази на тиждень. А в спільноті публікації виходять щодня. Користувачі, зацікавившись спільнотою, будуть переходити на блог для читання повних версій статей, а відвідувачі блогу, прочитавши цікаву статтю, підпишуться на новини від групи в соцмедіа. Приблизно так ми використовуємо SMM-інструменти.

Керрі Керпен, співробітник компанії LikeableMedia
Не можна розглядати соціальні мережі в ролі окремого інструменту просування. Безперечно, вони дають відчутний приріст трафіку і можуть збільшувати продажі, але якщо рекламований сайт працює зі збоями або не дуже цікавий, соцмедіа навряд чи допоможуть.
Теж стосується і продажів. Неважливо, як добре ви збираєте аудиторію в Twitter, якщо у вас проблеми з доставкою товарів, компанія не буде успішною. Соціальні мережі – це додатковий інструмент для просування. Їх починають використовувати тоді, коли вже є готовий бізнес-проект, який приносить гроші. Соцмедіа допоможуть збільшити впізнаваність і продажі, а широкий набір SMM-інструментів відкриє нові перспективи для розвитку вашого бізнесу.

Слідкуйте за коментарями у спільноті та постійно відповідайте на запитання. Враховуйте зауваження або пропозиції щодо поліпшення роботи компанії. Часто буває, що одна невелика порада в коментарі до публікації може значно вплинути на загальний розвиток компанії. Станьте другом для своїх підписників, успіх і репутація бренду багато в чому залежить від взаємовідносин між компанією і користувачами соціальної мережі.