Реклама в інтернеті набирає популярність і за деякими показниками ефективності вже випереджає традиційні канали популяризації товарів, послуг і брендів. На думку багатьох представників інтернет-маркетингу, головна причина зростаючих обсягів коштів, що інвестуються в рекламні кампанії, розгорнуті на просторах павутини – можливість проводити наскрізну аналітику.
Наскрізна аналітика – це можливість отримувати постійну оцінку рентабельності та ефективності рекламних кампаній, що проходять на різних майданчиках. Проводити наскрізну аналітику можуть тільки кваліфіковані співробітники СЕО-агентства, оскільки задіюється кілька СЕО-фахівців одночасно. Підприємця, який замовляє послуги СЕО-агентства, не цікавлять кліки або кількість заявок на товар, єдиний показник, який йому цікавий – обсяги продажів, тобто прибуток. Завдання фахівців, що займаються просуванням комерційних інтересів замовника – видати потрібний клієнту результат.
Як діє скрізна аналітика
Наскрізна аналітика, як один із важливих СЕО-інструментів, дає рекламникам можливість стежити за зміною статистики в реальному часі, що дає змогу коригувати пропозицію.
Яким чином застосовується наскрізна аналітика в цьому випадку:
- Перший етап – проведення попереднього аналізу ринку і ніші. У соціальних мережах налаштовується рекламна кампанія з використанням інструментів таргетингу (target – мета), тобто вибірковий показ рекламної пропозиції певній категорії користувачів. Також підбирається кілька тематичних груп для показу рекламних повідомлень у контексті спільноти. У випадку з контекстною рекламою, спочатку аналізуються конкуренти в ніші за цінами, можливостями та кількістю варіантів доставки товарів.
- Наступний крок, запуск рекламної кампанії з обмеженим бюджетом на нетривалий час. Створюються тестові рекламні кампанії, на основі яких робляться перші висновки про ефективність просування, включно з показниками продажів.
- Далі, зі списку майданчиків, призначених для рекламних кампаній, обираються більш ефективні, тобто ті, які приносять найбільше конвертованого трафіку. Також співробітники СЕО-агентства можуть включити в список рекламних майданчиків додаткові ресурси, якщо запропоновані замовником не дають потрібних результатів.
- Наступний етап – повторне розміщення комерційної пропозиції на майданчиках, які в тестовій публікації показали найкращі результати. Цього разу рекламні кампанії розраховані на більш тривалий час публікації, наприклад, на один або кілька тижнів.
- Після проводиться черговий аналіз ефективності рекламних кампаній і на основі отриманих даних визначаються основні майданчики для просування товару.
Завдання і “золоте правило” аналітики
Головне завдання наскрізної аналітики продажів – визначити найефективніші рекламні майданчики, з огляду на специфіку просувного товару або послуги, і переорієнтувати всі кошти в ці напрямки.
Наскрізна аналітика для інтернет-магазину діє за принципом 80/20, де 20% трафіку має приносити 80% від усього обсягу продажів.
Наведений вище приклад показує лише малу частину інструментарію, який використовується в наскрізній бізнес-аналітиці. Насправді, аналізується кожна дрібниця. Зачіпаються всі аспекти, які можуть вплинути на продажі. Наприклад:
- Враховується якість форми заявки товару на сайті рекламодавця.
- Форма зворотного зв’язку.
- Якість тексту в email-розсилці.
- Рекламні кампанії в Google AdWords.
- Можливості реклами від “бігуна”, і наскільки цей вид просування підходить до комерційної пропозиції.
- Присутність у соціальних мережах.
- Внутрішня і зовнішня СЕО-оптимізація сайту клієнта.
- Присутність у різних каталогах, наприклад, DMOZ.
- Можливість використання відео-реклами.
- Мобільна реклама.
Завдання аналітиків – з’ясувати, які шляхи просування є найефективнішими з огляду на специфіку товару чи послуги.
Які результати дає наскрізна аналітика?
Перш за все, потрібно розуміти, що клієнти не замовляють тільки наскрізну аналітику, вона використовується професійними СЕО-агентствами для визначення найкращих за ефективністю майданчиків, придатних для просування комерційних інтересів замовника. Клієнт платить за результат, а не за ідею або обіцянки.
Наскрізна аналітика Google допомагає домогтися високих результатів, оскільки враховуються всі нюанси. Безумовно, це трудомісткий і технічно складний процес, але в досвідчених руках вона здатна визначити найкращі шляхи для просування, що допомагає істотно знизити бюджет, що витрачається на рекламні кампанії і значно збільшити продажі.