SEO новачки, які цікавляться самостійним просуванням сайтів і вирішили ним зайнятися саме зараз, здивуються, наскільки змінився світ SEO. Ті, хто завжди цікавився самостійним просуванням ресурсів, але вирішив зайнятися цим тільки зараз, здивуються, наскільки змінився світ SEO. Багато факторів втратили свою значущість, зріс вплив соціальних мереж. Але є і плюси – саме сьогодні можна освоїти найефективніші інструменти просування та ефективно застосовувати їх у своїй роботі.

Отже, якщо ви новачок у SEO, вам потрібно орієнтуватися на чотири основні чинники – пошукові системи, ранжування, релевантність і аналіз результатів.

Пошукові машини

СЕО для новачків та індексація. У кожної пошукової системи є свій пошуковий робот – програма, яка аналізує вміст сторінки, переходить за посиланнями і передає всю інформацію в базу даних пошуковика. Алгоритм роботи пошукового робота час від часу змінюється, оскільки розробники завжди прагнуть поліпшити якість пошуку. Завдання кожного сеошника – потрапити в улюбленці пошукового робота. І якщо ви хочете, щоб ресурс підходив під вимоги пошукових систем, постарайтеся зробити так, щоб ваш сайт був зручним не тільки з погляду юзабіліті, а й структури, завдяки якій перехід між сторінками вашого сайту буде зручним, логічним і простим. Читайте поради досвідчених фахівців сео, слідкуйте за новинами в блогах оптимізаторів – це ваше головне джерело свіжої інформації, яка допоможе вам у розкручуванні. Розкрутку сайту слід почати з реєстрації в пошукових системах – Google, Bing, Yahoo. Потім переконайтеся, що ресурс індексовано в пошуковику. У Google це можна зробити за допомогою запиту “site: адреса сайту”. Ретельно опрацюйте xml-карту. Слідкуйте за новинами просування і намагайтеся застосовувати різноманітні інструменти.

Ранжування

Ранжування – це процес, під час якого пошукова система вибудовує веб-сторінки в порядку, який найбільше відповідає запиту користувача. Перші десять позицій на сторінці видачі – це ТОП. Кожен початківець і досвідчений сеошник прагне потрапити в ТОП-10, оскільки більшість користувачів переходять за посиланнями саме з перших десяти позицій, що показуються. Вийти в ТОП – це завдання для професіоналів, але поганий той сео новачок, який не прагне до нього. Якщо сайт лідирує в результатах видачі пошукових запитів, він залучає більше трафіку – це очевидно. Але вам слід пам’ятати, що ТОП – це лише верхівка айсберга. І все ж над нею варто попрацювати. Регулярно перевіряйте позиції свого сайту в системі Google. Зрозуміло, для цього потрібно вийти з облікового запису, відключити функції персоналізації та перевірити позицію “з точки зору стороннього спостерігача” Не забувайте про можливості web master tools.

Релевантність

Кожен розуміє термін “релевантність” по-своєму. У нашому випадку це залучення кінцевих клієнтів – тих людей, які прийдуть на ваш сайт і зроблять те, що вам від них потрібно (пройдуть по посиланню, зроблять замовлення або дзвінок тощо), іншими словами тих, хто потребує ваших послуг або товарів. Можна залучити тисячу людей, які подивляться на вашу сторінку 10 секунд і закриють її. Попри великий приріст трафіку, це буде неефективно. Щоб підвищити релевантність, потрібно правильно оцінити ключові запити, на які буде орієнтована ваша компанія з просування ресурсу. Основне правило СЕО для початківців – щоб домогтися успіху, потрібно грамотно підбирати ключові словосполучення, під які буде “заточений” ваш сайт. Використовуйте інструменти Google для прогнозування трафіку і підбору ключових словосполучень. Для продажів краще отримати 30 реальних покупців, ніж 3000 непотрібних відвідувачів. Використовуйте Google Analytics і Web-Visor для того, щоб відстежити трафік з пошукових систем і встановити ключові словосполучення, які використовують ваші потенційні клієнти для пошуку вашого ж сайту. Не плануйте великих рекламних кампаній, поки не оціните їхню ефективність на короткостроковій контекстній рекламі.

Аналіз результатів

Продовжуючи тему SEO для початківців, зазначимо, що просування не розраховане на гіпотетичну впізнаваність вашого бренду, воно розраховане на кінцевий результат, і початківець-оптимізатор має пам’ятати про це так само свято, як і досвідчений сеошник. Від того, наскільки грамотно ви просуваєте сайт, залежить те, хто на нього прийде – користувачі, покупці, клієнти або випадкові відвідувачі, а значить – і на результати вашої справи. Тому новачок, особливо якщо він обмежений у засобах просування, повинен не шкодувати сил на пошуки інструментів і ефективних ходів. Ваші зусилля обов’язково окупляться. Не опускайте руки, завжди шукайте додатковий трафік. Аналізуйте отримані результати і, не відкладаючи в довгий ящик, застосовуйте їх на практиці.