Будь-який ресурс у мережі створюється для того, щоб його відвідували. Тому щойно сайт починає працювати, одразу виникає питання – скільки користувачів шанувало його своєю увагою? Отже, потрібно одразу обмовитися – саме поняття “відвідуваність” в Інтернеті має дещо інший сенс, ніж, скажімо, у школі чи у виші. Відвідуваність веб-сторінки визначається не тільки кількістю користувачів, які на неї заходять, а й характером їхніх дій. Саме таке розуміння відвідуваності закладено в основу роботи різних лічильників.

Лічильник відвідуваності – це аналітичний інструмент, який, крім власне підрахунку, виконує і низку аналітичних функцій. Цей сервіс дуже корисний власникам сайтів. На підставі інформації, отриманої від цього сервісу, власники можуть ухвалювати кваліфіковані рішення щодо подальшого розвитку сайтів і необхідності їхньої оптимізації. Таким чином, лічильники відвідуваності являють собою цінний ресурс для ефективного застосування процедур і технологій SEO.

Як дізнатися відвідуваність сайту?

На щастя, нічого складного в цьому немає і впоратися з цим може і сам власник сайту, який хоч щось тямить у веб-дизайні і має хоча б мінімум технічних знань.

Мабуть, найдоступніший спосіб дізнатися відвідуваність сайту – це скористатися спеціальними онлайн-сервісами. Їх у мережі безліч, можна вибрати найбільш підходящий або зручний. Але у всіх них є один істотний недолік – сервіси підрахунку відвідувань дають тільки приблизну картину, про що завжди попереджають. Крім того, якщо сайт молодий і його відвідуваність дуже низька, то відомостей також не вдасться отримати. Але скидати з рахунків такі сервіси не варто. Найчастіше їх використовують не для свого сайту, а для сайтів конкурентів, щоб отримувати відомості про їхню роботу та успіхи.

Найкращий, але складніший спосіб порахувати буквально кожного відвідувача, а також отримати відомості про візити та перегляди – це спеціальний лічильник сайтів, які ставлять безпосередньо на нього і в безперервному онлайн-режимі видають усю потрібну інформацію.

Таких лічильників в інтернеті досить багато, більша частина з них генерується і встановлюється на сайт абсолютно безкоштовно. Якщо технічно людина не підкована, то краще довірити цю справу фахівцеві. Хоча нічого надскладного в установці лічильника немає, якщо добре розібратися.

Ми спробуємо розповісти про найпопулярніші лічильники сайту і про те, які переваги вони мають. Адже важливо вибрати найкращі лічильники, щоб отримувати найточніші відомості, що гарантують тільки сервіси, які поважають себе.

Найкращі лічильники статистики сайту.

Хіба можна сумніватися, що на вершині списку знаходиться сервіс, який належить найпопулярнішій пошуковій системі всіх часів і народів – Google.

1. Google Analytics

Наприклад, один із найкращих сервісів аналітики відвідуваності – Google Analytics, відстежує різні аспекти поведінки відвідувачів сайту, зокрема дає змогу моніторити рівень конверсії, що безпосередньо дає можливість оцінювати ефективність роботи і необхідність оптимізації сайту.

Різноманітні налаштування сервісу дають великий вибір параметрів, що відслідковуються, – наприклад, дають змогу складати карти пересувань відвідувачів сайтом. Якщо ми розуміємо, як пересуваються відвідувачі нашим сайтом, де розташовані точки входу і виходу їхніх маршрутів, скільки часу вони проводять на наших сторінках, що саме переглядають тощо. – ми вже майже знаємо, як оптимізувати наш сайт.

Це безкоштовний сервіс, як і всі сервіси Google для веб-майстрів. Він має просто грандіозні можливості і з успіхом використовується мільйонами людей у всьому світі. Головні переваги лічильника від Google – його невидимість, дуже великі види аналітики, а також можливість пов’язати його з усіма іншими продуктами Google, що дає змогу отримати найповнішу аналітику щодо сайту з-поміж можливих. І все це абсолютно безкоштовно. Google Analytics знаходиться за адресою https://www.google.com/analytics/. Тут потрібна реєстрація, після якої сервіс вимагатиме важливі відомості про веб-ресурс, а потім згенерує код лічильника, який слід додати на сайт. Також можна зв’язати всі сервіси Google, які використовуються власником акаунта, в одне ціле.

Чи варто говорити, що безмежні можливості Google Analytics роблять його не просто незамінним, а просто-таки життєво необхідним для аналітики сайту.

Існує багато інших лічильників відвідуваності, які відрізняються один від одного набором аналітичного інструментарію. Оскільки поведінка відвідувачів на сайті являє собою нестандартний набір стандартних дій, то, відповідно, можливі різні методи її аналізу. В англомовному сегменті Інтернету такі сервіси більш правильно називаються “трекерами” (web trackers), тобто дослівно “відстежувачами”, а не “лічильниками”. Крім цих двох провідних сервісів, існують також інші лічильники відвідувань, менш популярні. Здавалося б, двох перших цілком достатньо, але немає межі досконалості, тому для більш детальної аналітики можна скористатися й іншими, менш відомими, але непоганими.

2. Liveinternet

Популярність цього сервісу сходить нанівець, але його все ж використовують для аналітики безліч SEO майстрів. Головна перевага – простота і зручність використання, що не вимагає особливих навичок. Знаходиться сервіс тут http://www.liveinternet.ru/add. Само собою, потрібно зареєструватися, що дає доступ до лічильника Li, а також до рейтингу всіх сайтів, поміщених у сервіс. Це зручно для аналітики сайтів конкурентів

3. Hit.ua

Цей сервіс дає змогу відстежувати статистику онлайн, а також встановлювати на сайт лічильник, який буде до того ж невидимим. За допомогою Hit.ua можна також відстежувати процеси на сайтах конкурентів у своїй тематичній ніші. Крім того, всім видно аналітику по сайтах, розміщених у сервісі. Адреса сервісу https://hit.ua/. Традиційно слід реєструватися, а далі проводити всі необхідні заходи.

Ми перерахували тільки найосновніші сервіси, що надають можливість отримати статистику повідомлень і встановити на сайт лічильник. Їх, звісно ж, більше. Можна назвати, наприклад, такі, як SpyLog, HotLog, Top.bigmir.net, I.UA та інші. Зазвичай цілком достатньо одного-двох лічильників.

Насамкінець слід сказати, що потрібно обов’язково відстежувати кількість відвідувачів свого сайту. А як це зробити – вибір за його власником. Адже те, що зручно одному, неприйнятно для іншого. Але без статистики не буде аналітики, без аналітики – стратегії, а без стратегії – успішного сайту.