Останнім часом спостерігається зниження попиту на маркетингові послуги. Це не пов’язано з дорожнечею послуг, що надаються, причина криється в тому, що зростає кількість низькоефективних компаній з маркетингу та приватних маркетологів.

Замовники, довіривши кілька проєктів недобросовісним виконавцям, розчаровуються в ринку маркетингових послуг і починають шукати інші шляхи для просування бренду.

Основна проблема в тому, що сьогоднішні топ-менеджери, захопившись стандартним і середньо ефективним набором СЕО-інструментів, перестають використовувати складні та нестандартні шляхи просування сайтів замовника. Вони обирають завідомо невірну стратегію розвитку, що, зрештою, веде до незадовільних результатів. І чим більше таких горе-фахівців працює на ринку, тим менший попит на послуги інтернет-маркетолога. До того ж, через зростаючу кількість некваліфікованих працівників SEO-сфери, намічається певна ринкова тенденція недовіри. Замовник, приходячи в компанію з просування, заздалегідь готовий до того, що його вимоги будуть виконані в кращому випадку на 70-80%.

Performance-маркетинг – Будьте реалістами

Будьте реалістами, ринок сьогодні переповнений колишніми студентами або користувачами, які, переглянувши кілька вебінарів за темами таргетованої реклами в соціальних мережах та способах просування сайту за допомогою лендінгу в пошукових системах, обіцяють вивести сайт у ТОП-5 за місяць, що практично неможливо.

Ось і виходить, що замовнику доводиться постійно перебирати СЕО-агентства, поки не знайде гідне, і це при тому, що кожному виконавцю платять досить високі гонорари в 25 тисяч грн. і вище. Деякі замовники, наситившись постійними порожніми обіцянками, починають поступово формувати свій маркетинговий відділ у рамках компанії або організації.

Наймають кваліфікованих фахівців-маркетологів і керівника відділу. Так, це дорожче, але власний маркетинговий відділ здатен нарощувати ефективніше продажі та популяризувати бренд. Безсумнівно, відділ маркетингу краще справляється з поставленими завданнями, ніж випадкові агентства і приватні маркетологи, але і цього часто недостатньо. Обидва шляхи, в принципі, ведуть у нікуди.

Проблема в тому, що наймані працівники, нехай навіть офісні, не зацікавлені в просуванні компанії, їм важливіше щомісячний оклад, а робота з маркетингу перетворюється на щоденне виконання поставлених керівником відділу завдань.

Що ж робити в такій ситуації? Як знайти кваліфікованих виконавців, яким не потрібно вказувати на недоліки в складеній стратегії, постійно нагадувати про необхідність домогтися результату і контролювати процес виконання роботи?

Все просто, performance-маркетинг – це найкраще рішення для малих і середніх компаній.

Так що ж таке performance-маркетинг?

Що собою являє performance-маркетинг (перфоманс-маркетинг) пояснити досить легко. Це ті ж агентства з просування, але вони працюють на найвищому рівні. У той час, коли приватні СЕОшники ходять протоптаними дорогами, performance-фахівці підходять до завдання комплексно, з огляду на всі наявні сьогодні методи просування сайту. Як правило, це штат співробітників, кожен з яких займається одним видом просування. Розподіл завдань між кваліфікованими працівниками дає хороший результат, піднімаючи рейтинг просувного ресурсу в ТОП. Але це не все, інструменти, що використовуються під час роботи, створюють довгострокову перспективу поетапного підвищення популярності. Це цілеспрямована і комплексна робота зі створення позитивного іміджу компанії.

Критерії хорошого performance-агентства

Однак не варто наївно вважати, що ті ж напівпрофесіонали спокійно дивитимуться, як у них уводять клієнтів. Назву performance-маркетинг може використовуватися ким завгодно, такий безчесний хід не заборонений. Розглянемо чотири критерії, які варто враховувати під час вибору хорошого performance-агентства:

  • Чіткий прогноз результату. Це може бути навіть прайс-лист, де вказано, наприклад, вартість ліда і скільки він принесе прибутку замовнику. Або збільшення трафіку до певної кількості відвідувань на день – ціна.
  • Автономність. Performance-агентства вільні самостійно обирати способи та інструменти для просування без узгодження із замовником. Ба більше, співпрацюючи з подібними компаніями, замовнику нічого не потрібно робити, окрім як схвалити стратегію розвитку, і заплатити наприкінці за результат.
  • Так, performance-агентства отримують гроші після виконання роботи. Послуги performance-агентства оплачуються після досягнення поставлених цілей.
  • Оплата за роботу може збільшуватися. Як правило, співпраця з подібними компаніями заснована на домовленості щодо оплати відсотка від виручки, отриманої від залучених клієнтів. Це практично прямі продажі: агентство знаходить покупців, замовник віддає невеликий відсоток від виручки за проданий товар.

Це основні чинники, які варто враховувати під час вибору надійного агентства. Підсумовуючи все вищесказане, потрібно зазначити, що кількість недобросовісних агентств і приватних маркетологів неухильно зростає. Не можна покладатися на обіцянки, послуги інтернет-маркетолога мають оплачуватися після або під час виконання роботи.