Вебмайстри постійно перебувають у пошуку оптимального варіанту перелінковки сторінок свого сайту. При цьому з поля зору випускається найважливіший елемент – юзабіліті. SEO не суперечить навігації, тому що навіть з точки зору пошукових систем такі сайти зручніші у використанні. Грамотне перелінковування містить три основні складові: розподіляється по сторінках статична і посилальна вага, а навігація допомагає користувачам швидко знайти потрібні розділи і сторінки. Якщо перші два параметри вирішують завдання SEO, то останній розглядають із погляду юзабіліті. У цій статті детально висвітлюється питання оптимізації сайту за рахунок внутрішньої текстової навігації.

Поняття пошук і навігація занадто широкі.

Основними елементами навігації на сайті є меню (як головне, так і допоміжне), пов’язані тексти (або товари), хлібні крихти тощо.

Вони відомі багатьом вебмайстрам і часто ними використовуються. Рідше на сайті застосовується контентна перелінковка. Наприклад, яскравим прикладом внутрішньої перелінковки виступає сервіс Вікіпедія.

Що таке контентна навігація

Давайте докладніше розглянемо контентну навігацію. Вона відіграє важливу роль. Юзабілістам відомо, що точкою входу на сайт можна вважати ту сторінку, на яку зайшов відвідувач (припустимо, з пошукової системи).

Якщо проєкт контентний, то більшу частину вхідного трафіку займає контентна сторінка (зі статтею, новиною, описом товару, постом у блозі). Від того, якою є сторінка, на яку зайшов відвідувач, надалі залежить його ставлення до проєкту і бажання ще раз повернутися в майбутньому.
При правильному розташуванні посилань у тексті поліпшується юзабіліті. Це допомагає відвідувачеві в пошуку. Ви є власником контентного проєкту. Ваша мета – домогтися від відвідувача співпраці. Він може прочитати матеріал і піти з ресурсу. Це не в наших інтересах. Тому відвідувача потрібно спрямовувати все далі й далі, залучати та конвертувати, тобто домогтися від нього, щоб він став членом ком’юніті, клієнтом, партнером, співробітником.

Щоб залучити відвідувача, показуємо йому, що сайт складається не з однієї сторінки. Є тут і інші корисні йому матеріали. Можливо, деякі з них він шукав уже давно і, нарешті, знайшов. Уявіть собі, ви читаєте цікаву статтю і є в ній невідомі вам терміни. Вам напевно захочеться дізнатися більш детальну інформацію. Якщо в статті не буде посилання на незнайомий термін, ви шукатимете інформацію в пошуковій системі. Виходить, що людина не залучена читати сайт і йде в зовнішню мережу.

Наведемо приклад

Припустимо, у статті йдеться про “оператора Лапласа”. Почули ви про нього від знайомих і вирішили дізнатися про нього докладніше.

Є в статті опис:

Оператор Лапласа аналогічний послідовності операцій градієнта і дивергенції. Фізичний сенс значення в точці – це щільність джерел потенційного векторного поля в цій точці.

Чудово, якщо вам відомий сенс слів “дивергенція”, “градієнт”. За відсутності ж внутрішніх посилань користувачеві волею-неволею доведеться скористатися внутрішнім або зовнішнім пошуком.

У великій статті, де застосовуються спеціальні терміни, дуже доречними будуть посилання на вже наявні сторінки сайту. Тому їх краще розмістити. У разі, коли сторінки немає, доцільно її додати на сайт. Завдяки цьому збільшиться кількість внутрішніх переходів, великим плюсом стане додавання статті та посилання на неї також для SEO. Контентне перелінковування має на увазі не тільки посилання з термінів. Це може бути і пов’язана новина, і інший матеріал на цю тему, і схожа публікація. У контенті не повинно бути занадто багато посилань.

Найкращий варіант – виділення основних із них.

Завдання, які вирішує навігація

Основне правило грамотної навігації – вона відповідає очікуванням користувача.

Таким чином, можна не тільки просунутися в ТОП пошукових систем за низькочастотними запитами, а також вирішити основні завдання проєкту:

  • збільшити кількість внутрішніх переходів;
  • значно поліпшити такі користувацькі фактори, як збільшення кількості переглядів сторінок, зменшення показника відмов;
  • ознайомити користувача з інтерфейсом сайту, а відвідувач, який повернувся, вже стане більш лояльним до проєкту;
  • першим кроком до створення ком’юніті стане залучення аудиторії;
  • збільшити конверсію.

Як би дивно це не звучало, але перелінковка благотворно впливає на конверсію. Завдяки грамотній навігації покращиться юзабіліті, що, своєю чергою, спричинить підвищення конверсії. З цієї причини контентне перелінковування вимагає до себе серйозної уваги.