Авторитет – велика сила, що змушує тисячі людей сліпо дотримуватися порад і вчинків відомих особистостей. Звісно, подібна самоідентифікація з авторитетною людиною (подекуди на межі поклоніння) притаманна далеко не всім, але якщо розглядати ситуацію в глобальному масштабі, то можна помітити чітку тенденцію збільшення впливу на свідомість окремих верств населення.

Вони створюються авторитетними виданнями, достовірними джерелами та популярними особистостями. Взяти, приміром, відомих YouTube-блогерів, до порад яких прислухаються сотні тисяч користувачів, якщо не мільйонів. І повірте, це не перебільшення.
За кілька десятиліть існування рекламного ринку маркетологам вдалося створити величезний набір інструментів, призначених для непомітного маніпулювання думками та уподобаннями споживачів, особливо це помітно у великих торгових точках. Один з яскравих прикладів – сучасні супермаркети.

Ви, наприклад, знали, що практично кожен великий супермаркет проєктується особливим чином, щоб відвідувачі, входячи в торговельну точку, спершу проходили кілька рядів зі свіжими овочами та фруктами? Доведено, що такий маркетинговий хід збільшує продажі на 10-20%. І це лише один із прикладів, насправді, кожна дрібниця для маркетолога має значення.

Сьогодні розглянемо вкрай цікаву і хвилюючу багатьох тему під назвою “маркетинг впливу”. Що він собою являє, і головне, як його можна використовувати для підвищення впізнаваності бренду? Про все по порядку.

Визначення поняття маркетинг впливу

Дати чітку характеристику цьому терміну досить складно, оскільки сьогодні існує безліч напрямів у рекламній сфері, що мають у назві слово “маркетинг”. До того ж цей термін настільки часто з’являється в інформаційному полі, що проводити розмежування між WOM і Advocate-маркетингом, наприклад, здатні лише професіонали. Але ми все-таки спробуємо дати загальне визначення цьому терміну.

Маркетинг впливу – це один із способів, розроблених для привернення уваги великої кількості потенційних покупців або клієнтів за рахунок авторитету і популярності окремо взятої особистості.

Варто одразу обмовитися, що йдеться, скоріше, про просування інтересів компаній у глобальній мережі. У реальному житті всі маркетингові інструменти доведені до досконалості, а ось інтернет-середовище – це поки що не освоєний рекламний ринок.

Щоб краще зрозуміти суть маркетингу впливу, наведемо невеликий приклад. Припустимо, що на YouTube з’явився новий блогер, який знімає відео-огляди новинок IT-індустрії (смартфони, ноутбуки, смарт-годинники, квадрокоптери та інші популярні гаджети). Уявімо, що йому вдалося за 3-6 місяців зібрати, наприклад, 1 млн. підписників на свій розкручений YouTube-канал. Тепер питання, наскільки підніметься відсоток продажів у компанії MEIZU, якщо наша YouTube-зірка в якийсь момент стане фанатом гаджетів від цього виробника, причому природним шляхом?

З огляду на кількість передплатників, і не забуваючи про те, що тільки десята частина з них переглядатиме відео щодня, саме слово “MEIZU” вже закріпитися у свідомості багатьох тисяч користувачів.
А що, якщо співпрацювати з кількома відео-блогерами, попутно налагоджуючи партнерські відносини з веб-майстрами та активними користувачами соціальних мереж? Вийде повноцінна, самодостатня рекламна мережа, що саморозвивається і має здатність масштабування.

Хто займається пошуком відповідних кандидатів на пост маркетолога впливу?

Найбільша складність у процесі налагодження чіткої робочої системи – пошук підходящих кандидатів на посаду маркетолога впливу, оскільки людина, яка ненав’язливо просуватиме бренд, повинна володіти низкою відповідних якостей. Харизма, вміння красиво говорити і наявність гарного почуття гумору. Також вона повинна мати достатній “багаж” знань у тематиці, за якою знімаються відео-ролики.

Самостійно займатися пошуком маркетологів впливу – складне завдання, що вимагає наявності відповідних навичок. У більшості випадків завдання з пошуку приватного бренд-менеджера передають у руки influencer-компаній. Розглянемо, як і де шукати маркетолога впливу:

  • На першому етапі більше зосереджуються на створенні списку кандидатів. Для цього проводять розширений таргетований пошук у соціальних мережах, на YouTube-каналах та інших онлайн-майданчиках схожої спрямованості. Є сервіси, здатні прискорити процес пошуку. Один із найвідоміших у Рунеті – Tapinfluence.
  • Завжди орієнтуйтеся не на найрозкрученішого блогера, який уже встиг зібрати багатотисячну армію шанувальників своєї творчості, краще знайти користувача з потенціалом подальшого розвитку.
  • Досить часто створюються рекламні кампанії, виключно заради залучення авторитетних блогерів і активних користувачів соціальних мереж.
  • Наступний етап – особиста зустріч із кандидатом на посаду маркетолога впливу, під час якої обговорюються всі питання, пов’язані з майбутньою роботою, умовами оплати та вимогами обох сторін.
  • Далі, залишається лише масштабувати рекламну мережу, що саморозвивається, шляхом підтримки постійного діалогу з партнерами бренду.

Варто розуміти, що пошук користувачів, які підходять під тематику просувного товару або послуги, – досить трудомісткий і довгий процес. Але і результат перевищить всі ваші очікування, в разі правильного вибору маркетолога впливу.

5 переваг маркетингу впливу

Маркетинг впливу поєднує в собі всі найкращі напрацювання рекламного ринку. Використовуючи цей інструмент, можна в рази підвищити як продажі, так і загальну впізнаваність бренду компанії. Наведемо 5 переваг, які дає маркетинг впливу:

  1. Ефективність. Маркетологи з’ясували, що так зване “сарафанне радіо”, коли інформація поширюється за принципом “порадив знайомий”, є набагато ефективнішим за платну рекламу в Google.
  2. Соціальність. Світ досяг точки, коли суспільство розвинених країн перебуває в частковій залежності від соціальних мереж. При цьому користувачі не хочуть бачити пряму рекламу, що підтверджує статистика ефективності просування в соціальних медіа – близько 60% користувачів не “помічають” рекламних оголошень ні в стрічці новин, ні в лівому сайдбарі. Єдиний спосіб просувати товар або бренд – знайти людину, яка має достатній авторитет, щоб впливати на думку її фоловерів. Це і є маркетинг впливу в рамках окремо взятої соціальної мережі.
  3. Рекламна мережа, що саморозвивається. Під час пошуку і залучення нових представників бренду, збільшується загальна мережа. Якщо докладається достатньо зусиль, то через деякий час ця мережа перетворюється на таку, що саморозвивається.
  4. Прихований маркетинг. Оскільки користувачі дедалі частіше не помічають прямих рекламних пропозицій, рекламодавцям доводиться діяти підпільно, наймаючи маркетологів впливу, які й популяризуватимуть бренд, причому, це завжди має природний і ненав’язливий вигляд.
  5. Точне попадання. Цей вид маркетингу дає змогу налаштовувати мережу за різними факторами таргетингу, вибираючи саме цільову інтернет-аудиторію.

Ефективність методу

Безумовно, багато читачів, ознайомившись із викладеним матеріалом, можуть заявити, що це неправильно – приховано нав’язувати людям товари і гучні брендові імена. І вони матимуть рацію, однак, є один важливий момент. Маркетинг, по суті, є наукою прихованого маніпулювання думками та уподобаннями споживачів.

Причому, існує вона досить давно. Ви ж звідкись знаєте, що Sprite освіжає, а Bounty – “райська насолода”. Це гарний приклад відкритого маркетингу, але найдивовижніше, коли при думці про шоколадний батончик Bounty, у вас у голові починає звучати мелодія з реклами, яку ви бачили ще в дитинстві.

Тепер ви розумієте масштаби? А маркетинг впливу – це всього лише один із сотні способів донести до споживачів корисну інформацію про новий товар або послугу за допомогою авторитетних і популярних користувачів глобальної мережі.