Авторитет – велика сила, що змушує тисячі людей сліпо дотримуватися порад і вчинків відомих особистостей. Звісно, подібна самоідентифікація з авторитетною людиною (подекуди на межі поклоніння) притаманна далеко не всім, але якщо розглядати ситуацію в глобальному масштабі, то можна помітити чітку тенденцію збільшення впливу на свідомість окремих верств населення.
Вони створюються авторитетними виданнями, достовірними джерелами та популярними особистостями. Взяти, приміром, відомих YouTube-блогерів, до порад яких прислухаються сотні тисяч користувачів, якщо не мільйонів. І повірте, це не перебільшення.
За кілька десятиліть існування рекламного ринку маркетологам вдалося створити величезний набір інструментів, призначених для непомітного маніпулювання думками та уподобаннями споживачів, особливо це помітно у великих торгових точках. Один з яскравих прикладів – сучасні супермаркети.
Ви, наприклад, знали, що практично кожен великий супермаркет проєктується особливим чином, щоб відвідувачі, входячи в торговельну точку, спершу проходили кілька рядів зі свіжими овочами та фруктами? Доведено, що такий маркетинговий хід збільшує продажі на 10-20%. І це лише один із прикладів, насправді, кожна дрібниця для маркетолога має значення.
Сьогодні розглянемо вкрай цікаву і хвилюючу багатьох тему під назвою “маркетинг впливу”. Що він собою являє, і головне, як його можна використовувати для підвищення впізнаваності бренду? Про все по порядку.
Визначення поняття маркетинг впливу
Дати чітку характеристику цьому терміну досить складно, оскільки сьогодні існує безліч напрямів у рекламній сфері, що мають у назві слово “маркетинг”. До того ж цей термін настільки часто з’являється в інформаційному полі, що проводити розмежування між WOM і Advocate-маркетингом, наприклад, здатні лише професіонали. Але ми все-таки спробуємо дати загальне визначення цьому терміну.
Маркетинг впливу – це один із способів, розроблених для привернення уваги великої кількості потенційних покупців або клієнтів за рахунок авторитету і популярності окремо взятої особистості.
Варто одразу обмовитися, що йдеться, скоріше, про просування інтересів компаній у глобальній мережі. У реальному житті всі маркетингові інструменти доведені до досконалості, а ось інтернет-середовище – це поки що не освоєний рекламний ринок.
Щоб краще зрозуміти суть маркетингу впливу, наведемо невеликий приклад. Припустимо, що на YouTube з’явився новий блогер, який знімає відео-огляди новинок IT-індустрії (смартфони, ноутбуки, смарт-годинники, квадрокоптери та інші популярні гаджети). Уявімо, що йому вдалося за 3-6 місяців зібрати, наприклад, 1 млн. підписників на свій розкручений YouTube-канал. Тепер питання, наскільки підніметься відсоток продажів у компанії MEIZU, якщо наша YouTube-зірка в якийсь момент стане фанатом гаджетів від цього виробника, причому природним шляхом?
З огляду на кількість передплатників, і не забуваючи про те, що тільки десята частина з них переглядатиме відео щодня, саме слово “MEIZU” вже закріпитися у свідомості багатьох тисяч користувачів.
А що, якщо співпрацювати з кількома відео-блогерами, попутно налагоджуючи партнерські відносини з веб-майстрами та активними користувачами соціальних мереж? Вийде повноцінна, самодостатня рекламна мережа, що саморозвивається і має здатність масштабування.
Хто займається пошуком відповідних кандидатів на пост маркетолога впливу?
Найбільша складність у процесі налагодження чіткої робочої системи – пошук підходящих кандидатів на посаду маркетолога впливу, оскільки людина, яка ненав’язливо просуватиме бренд, повинна володіти низкою відповідних якостей. Харизма, вміння красиво говорити і наявність гарного почуття гумору. Також вона повинна мати достатній “багаж” знань у тематиці, за якою знімаються відео-ролики.
Самостійно займатися пошуком маркетологів впливу – складне завдання, що вимагає наявності відповідних навичок. У більшості випадків завдання з пошуку приватного бренд-менеджера передають у руки influencer-компаній. Розглянемо, як і де шукати маркетолога впливу:
- На першому етапі більше зосереджуються на створенні списку кандидатів. Для цього проводять розширений таргетований пошук у соціальних мережах, на YouTube-каналах та інших онлайн-майданчиках схожої спрямованості. Є сервіси, здатні прискорити процес пошуку. Один із найвідоміших у Рунеті – Tapinfluence.
- Завжди орієнтуйтеся не на найрозкрученішого блогера, який уже встиг зібрати багатотисячну армію шанувальників своєї творчості, краще знайти користувача з потенціалом подальшого розвитку.
- Досить часто створюються рекламні кампанії, виключно заради залучення авторитетних блогерів і активних користувачів соціальних мереж.
- Наступний етап – особиста зустріч із кандидатом на посаду маркетолога впливу, під час якої обговорюються всі питання, пов’язані з майбутньою роботою, умовами оплати та вимогами обох сторін.
- Далі, залишається лише масштабувати рекламну мережу, що саморозвивається, шляхом підтримки постійного діалогу з партнерами бренду.
Варто розуміти, що пошук користувачів, які підходять під тематику просувного товару або послуги, – досить трудомісткий і довгий процес. Але і результат перевищить всі ваші очікування, в разі правильного вибору маркетолога впливу.
5 переваг маркетингу впливу
Маркетинг впливу поєднує в собі всі найкращі напрацювання рекламного ринку. Використовуючи цей інструмент, можна в рази підвищити як продажі, так і загальну впізнаваність бренду компанії. Наведемо 5 переваг, які дає маркетинг впливу:
- Ефективність. Маркетологи з’ясували, що так зване “сарафанне радіо”, коли інформація поширюється за принципом “порадив знайомий”, є набагато ефективнішим за платну рекламу в Google.
- Соціальність. Світ досяг точки, коли суспільство розвинених країн перебуває в частковій залежності від соціальних мереж. При цьому користувачі не хочуть бачити пряму рекламу, що підтверджує статистика ефективності просування в соціальних медіа – близько 60% користувачів не “помічають” рекламних оголошень ні в стрічці новин, ні в лівому сайдбарі. Єдиний спосіб просувати товар або бренд – знайти людину, яка має достатній авторитет, щоб впливати на думку її фоловерів. Це і є маркетинг впливу в рамках окремо взятої соціальної мережі.
- Рекламна мережа, що саморозвивається. Під час пошуку і залучення нових представників бренду, збільшується загальна мережа. Якщо докладається достатньо зусиль, то через деякий час ця мережа перетворюється на таку, що саморозвивається.
- Прихований маркетинг. Оскільки користувачі дедалі частіше не помічають прямих рекламних пропозицій, рекламодавцям доводиться діяти підпільно, наймаючи маркетологів впливу, які й популяризуватимуть бренд, причому, це завжди має природний і ненав’язливий вигляд.
- Точне попадання. Цей вид маркетингу дає змогу налаштовувати мережу за різними факторами таргетингу, вибираючи саме цільову інтернет-аудиторію.
Ефективність методу
Безумовно, багато читачів, ознайомившись із викладеним матеріалом, можуть заявити, що це неправильно – приховано нав’язувати людям товари і гучні брендові імена. І вони матимуть рацію, однак, є один важливий момент. Маркетинг, по суті, є наукою прихованого маніпулювання думками та уподобаннями споживачів.
Причому, існує вона досить давно. Ви ж звідкись знаєте, що Sprite освіжає, а Bounty – “райська насолода”. Це гарний приклад відкритого маркетингу, але найдивовижніше, коли при думці про шоколадний батончик Bounty, у вас у голові починає звучати мелодія з реклами, яку ви бачили ще в дитинстві.
Тепер ви розумієте масштаби? А маркетинг впливу – це всього лише один із сотні способів донести до споживачів корисну інформацію про новий товар або послугу за допомогою авторитетних і популярних користувачів глобальної мережі.