У якийсь момент усі веб-майстри та СЕОшники раптом почали активно цікавитися семантичним ядром і запевняти клієнтів, що без якісного СЯ не обійтися. На думку фахівців, такий інтерес до семантики викликаний війною з комерційними посиланнями, оголошеною пошуковими системами. Адже якщо посилання під умовною забороною, потрібно шукати альтернативні шляхи та інструменти для просування.

Семантика стала очікуваною заміною безконтрольної спекуляції посиланнями, але СЕОшники пішли ще далі, почавши пропонувати клієнтам карту релевантності сайту. Але виникла одна невелика проблема. Багато хто відразу почав говорити про важливість і незамінність карти релевантності, а пояснити, як вона і виглядає, і що, власне, собою являє, не може ніхто.

В інтернеті можна зустріти лише кілька пояснень, але всі вони або істотно відрізняються одне від одного за фактурою і способами реалізації, або не несуть будь-якого корисного інформаційного навантаження. Що ж таке карта релевантності сайту?
Міф, одягнений у красиву фразу, і покликаний додати додатковий пункт до рахунку клієнта за надані маркетингові послуги, чи дійсно ефективний інструмент, здатний допомогти сайту піднятися на вершину пошукової видачі? Давайте розбиратися.

Яку інформацію можна знайти в мережі про карту релевантності?

Насправді через новизну СЕО-інструменту (передбачуваного) інформації про релевантність небагато. Один із найкращих і більш-менш виразних описів наводить агентство TexTerra на своєму сайті:

“Карта релевантності – це Excel-файл, де прописано коректне семантичне ядро, URL-адреси, що входять до плану поступового нарощування маси посилань, і відомості про схему перелінковки та meta-теги, які використовуються для контенту”.

Варто одразу зауважити, що дані, які включили до релевантної карти сайту СЕО-фахівці з TexTerra, хоч і доповнюють один одного, але відрізняються за характером функціонування. Уявити розгортання зазначених інструментів у єдиному файлі Excel досить складно. Також складно оцінити рівень ефективності цієї методики, оскільки ця версія авторська і ніким ще не тестувалася.

Пара актуальних питань

Незважаючи на таке трактування, це найкращий варіант опису карти релевантності, який вдалося знайти. Решта, скоріше, працюють за сценарієм: “як би більше стягнути у замовника, який не розуміє тонкощів роботи інтернет-маркетолога”. І все б нічого, але до SEO-фахівців з TexTerra з’явилося кілька запитань:

  • Як з картою релевантності можуть працювати кілька співробітників агентства одночасно? Адже це файл у форматі Excel, і щоб в одного працівника відображалися зміни, які робить інший, необхідний якийсь алгоритм для синхронізації даних. Зрозуміло, якщо проєктом займається один СЕОшник, все досить просто. Але суть карти релевантності сайту в структурному і комплексному підході до семантики, перелінковки і посилань, що знаходяться як на сайтах-донорах, так і на акцепторах.
  • Як фільтрувати дані під час роботи з документом? У цьому випадку це здається нездійсненним завданням.
  • Де поділ семантики на розділи, який згадується в описі карти релевантності сайту?
  • Як розділити пріоритетні сторінки для аналізу та впровадження пошукових запитів і посилань?

Зауважимо, що ми в жодному разі не намагаємося принизити надважливу роботу з розроблення нових SEO-інструментів, що її виконують подібні агенції, просто на цьому етапі не дуже зрозуміло, навіщо потрібна технологі карти релевантності сайту, як з нею працювати, і яким чином вона скрасить сірі будні СЕОшника?

Якою має бути релевантна карта сайту?

Виходячи з вищенаведеного опису карти релевантності сайту, розглянемо список чинників, якими повинен володіти новий маркетинговий інструмент:

  1. Функція спільного редагування, коли дії, що здійснюються різними співробітниками, які працюють над одним документом, автоматично синхронізувалися.
  2. В Excel-документі представлено кілька різних видів даних, які потрібно фільтрувати в міру функціонального застосування технології. При цьому що масштабніший проєкт, то краще має працювати фільтрація.
  3. Структурність карти релевантності, яку можна легко переносити на сайт.
  4. Повна інформація про семантику сайту. Крім згадки ключових запитів, у документі мають бути відомості про розділи сайту, рубрики, мета-теги та частотність ключів.

Правильне структурування даних

Як впровадити відсутні функції документу Excel? Ніяк, потрібно просто змінити тип файлу з Excel на більш зручний – Google Spread Sheet. Це дасть змогу синхронізувати дії співробітників, причому в онлайн-режимі. Усе геніальне – просто.
Друга зміна, яку необхідно впровадити, стосується фільтрації даних. У схематичному вираженні співробітників агентства TexTerra спостерігався певний хаос, коли достеменно незрозуміло, де саме має бути згадано те чи інше ключове слово. Потрібна інша таблиця, що має такий поділ:

  • Перший пункт – розділи сайту. У цій колонці вказується, до якого розділу належать ключові фрази із семантичного ядра.
  • Група, до якої входять ключові слова, згідно з поділом за тематиками.
  • Підгрупа, якщо є.
  • Наступний стовпець – назва ключового запиту.
  • Частотність ключів.

Цього буде цілком достатньо, щоб вийшла структура, яку легко фільтрувати за кількома ознаками. Звичайно, можна ще скласти окремі пункти, що містять у собі список розділів і основні теми сайту, якщо того вимагає ситуація.
Ще одне корисне доповнення, яке можна впровадити в карту релевантності сайту, – відповідність ключового запиту посиланню на сторінку, де він використовувався. Посилання можна зробити клікабельним, щоб у разі потреби відразу переходити на потрібну сторінку.
Що стосується посилань, то тут ситуація ще складніша. Оскільки в документі згадуватимуться три види посилань, які потрібно розмістити в правильній послідовності:

  • Першим має йти список із посиланнями, розміщеними на сторінках сайтів-донорів.
  • Після, посилання, впроваджені в сторінки-акцептори.
  • Третій розділ має бути присвячений посиланням, що використовуються для перелінковки сторінок на сайті. Відповідно, після кожного посилання необхідно вказувати, на яку сторінку воно веде.

Що виходить у підсумку

Провівши нескладні, а іноді й очевидні, правки, карта релевантності сайту істотно змінилася. Що ми отримали в результаті?

Документ має структуру “віртуальної хмари”, що дає змогу синхронізувати дії, що проводяться різними користувачами одночасно.
Сюди ж належить доступ до документа з будь-якої точки планети, де є інтернет.
Новий документ завдяки структурності допомагає бачити всю картину разом. Усі дані знаходяться в одному-двох кліках від основного розділу. Це істотно спрощує роботу інтернет-маркетологам.
Якщо дивитися на релевантну карту сайту, з погляду копірайтера, то перед нами класичний документ ТЗ (технічне завдання), щоправда, представлений у ширшому діапазоні.

І найголовніше – покращений варіант карти релевантності можна використовувати як новачкам у сфері СЕО-маркетингу, так і професійним інтернет-маркетологам, поліпшивши юзабіліті онлайн-ресурсу.