Метафора (Jumping the shark) позначає момент, коли пік успішності вже позаду і до того чи іншого об’єкта починає знижуватися інтерес

“Стрибок через акулу”, саме таким терміном західні інтернет-аналітики охрестили появу в 2012 році Google-зоопарку, а саме явище світу небезізвестних пошукових фільтрів Панда і Пінгвін. Ці “звірятка” покликані боротися з неякісним контентом і посилальним спамом.

Метафора (англ. Jumping the shark) позначає момент, коли пік успішності вже позаду і до того чи іншого об’єкта починає знижуватися інтерес. У цьому випадку під “стрибком” мається на увазі, що світовий гігант веб-пошуку компанія Google вичерпала ідеї щодо поліпшення власної видачі та вдалася до радикальних заходів, вдавшись до системи покарань за штучні (на її думку) способи просування інтернет-ресурсів. Однак, як це доволі часто трапляється, поряд зі справді неякісними сайтами постраждали й ресурси, які не заслуговують на санкції. Як стверджують деякі аналітики, Google досяг апогею в розвитку власного пошуку і на сьогодні відчуває “кризу жанру”.

За словами самих представників Гугл, алгоритми недостатньо досконалі, що часом і призводить до такого роду казусів. Однак, як би там не було, залишається фактом те, що з кожним днем пошук “розумнішає”. Це змушує більш вдумливо підходити до просування сайтів і пристосовуватися під нові реалії, в яких задають тон пошукові системи.

2012 рік став справді переломним для сучасного сео і змусив оптимізаторів мислити по-новому, вийти за межі вже традиційних сео-стратегій у розкручуванні, змусивши: аналізувати, експериментувати і згадати, що всесвітня мережа існує не тільки для пошукових ботів. Пошукові алгоритми вдосконалюються з кожним днем, видача стає гнучкішою, накопичується і враховується історія користувача, на якій і базуватиметься пошук. Наразі особливо гостро стоїть питання роботи над вмістом сайту: унікалізація та постійне оновлення контенту, додавання медійної складової, інтеграція в популярні соціальні мережі тощо.