Спроби пошукової системи Google удосконалити інструменти для ранжування дають хороші результати. Звичайно, не обходиться без значних інвестицій у розробку нових систем і алгоритмів, але велика мета зробити пошукову видачу чистішою, потроху перетворюється на реальність.

Так, 2015 року Грег Коррадо, один із головних наукових співробітників компанії Google, в інтерв’ю агентству Bloomberg розповів про запуск поки що в тестовому режимі унікального алгоритму під назвою RankBrain для значного поліпшення ранжування видачі, що ґрунтується на останніх досягненнях у галузі штучного інтелекту та принципах машинного навчання.

“Ми кілька місяців тестували новий алгоритм, який щомиті аналізував мільйони пошукових запитів, і зараз готові до поетапного впровадження його в систему Google.

Було нелегко створювати принципово новий програмний код, наша команда розробників і програмістів практично жила в лабораторії, але ми домоглися свого. Алгоритм майже готовий, але попереду ще довгі місяці ретельних досліджень і тестувань” – розповів Коррадо.
Також під час інтерв’ю Коррадо додав, що цей проєкт є результатом значних і тривалих інвестицій від компанії Google у розвиток алгоритмів функціонування систем штучного інтелекту.

Принципи машинного навчання

Термін “машинне навчання” почав використовуватися в 50-х роках минулого століття. Принцип теорії полягав у тому, щоб навчити обчислювальну техніку знаходити розв’язання задач, які зрозумілі та легкі для інтелекту людини, але складні для комп’ютера з точки зору формулювання шляхів розв’язання. На той час це була лише теорія, створена задовго до того, як з’явилися складна обчислювальна техніка.

Також у трактуванні теорії значилося, що машинне навчання – це поява поведінкових чинників, які не були закладені програмістами. Тобто, йшлося про можливість самонавчання комп’ютера, що сьогодні називається штучним інтелектом.

Принципи машинного навчання лягли в основу алгоритму RankBrain. За словами Коррадо, нова система повинна вчитися створювати правила ранжування для кожного пошукового запиту, враховуючи загальні положення і початкові умови, закладені програмістами. Алгоритм RankBrain бере участь в аналізі сайтів і окремих сторінок, пропускаючи їх через фільтр встановлених умов, з огляду на як внутрішні фактори (кількість посилань, якість і унікальність контенту, фактори юзабіліті), так і зовнішні (кількість посилань на сайтах донорах, наявність ресурсу в каталогах і рекламні кампанії в Google).

Примітно, що RankBrain є тільки частиною алгоритму Колібрі. Реймонд Курцвейл, відомий вчений, який створив теоретичну платформу для систем розпізнавання мови, і футуролог, який видав кілька навколонаукових праць, присвячених майбутнім розробкам і прогнозам розвитку технічного прогресу, в інтерв’ю популярному виданню The Guardian розповів про штучний інтелект: Обчислювальна техніка, яку створюють сьогодні, вже може розуміти смисловий зміст значних фрагментів тексту, щоправда, не так, як це робить людина.

Однак, обчислювальна апаратура може розпізнавати в тисячі разів більше інформації, ніж людський мозок. І якщо в найближчому майбутньому ми створимо комп’ютер, що самонавчається і зможе розуміти зміст інформації, це і буде штучним інтелектом”.

На думку Курцвейла, який уже чотири роки працює в компанії Google на посаді технічного керівника відділу з розроблення методів машинного навчання для ранжування, першорядне завдання пошукової системи Google – навчитися розуміти інформацію на сайтах і сторінках. “Ми працюємо для того, щоб Google під час ранжування сторінок сайтів розумів, про що говорить та чи інша стаття.

Від авторів

Про що пишуть автори, що вони хочуть донести до своїх читачів. Ми хочемо навчити комп’ютер розуміти сенс написаного, на основі чого і будуватиметься оцінка контенту”, – додав Курцвейл. Варто зауважити, що:

алгоритм RankBrain не можна назвати окремою системою ранжування, вона працює у зв’язці з іншими плагінами Google, допомагаючи розпізнавати й аналізувати контент.

Особливості функціонування алгоритму RankBrain

Однією з особливостей функціонування алгоритму RankBrain є переведення текстового контенту на більш зрозумілу для комп’ютера мову, а саме, на вектори. Це дає змогу іншим алгоритмам, що індексують сторінки, швидше обробляти інформацію. Крім того, RankBrain здатний надавати синоніми невідомих слів, аналізуючи їх по частинах.

Система, зіткнувшись із невідомим терміном, розбиває слово на частини, аналізуючи кожну з них. Якщо жодна з частин не має значення, то алгоритм аналізує слова, що стоять поруч біля невідомого терміна, у спробі розпізнати його. Якщо і слова, що стоять поруч, не дали результату, то алгоритм аналізує весь текст, зіставляючи результат із невідомим терміном. За словами Коррадо, RankBrain не може розібрати тільки близько 5% невідомих термінів, з іншими проблем немає.

Після того, як термін було ідентифіковано, RankBrain шукає синонім, або, краще сказати, смислову заміну, переводить її у вектор і надсилає алгоритмам, що займаються індексацією веб-сайтів.
Примітно, що це тільки початкові можливості нового алгоритму, наступний етап – розширення функцій ранжирування пошукової видачі та її якості.

Оптимізація сайту під алгоритм RankBrain

Цю інформацію наведено для того, щоб відповісти на одне важливе для представників сфери інтернет-маркетингу питання: чи можна оптимізувати сайт під алгоритм RankBrain?
Почнемо з того, що в інтернеті дуже мало даних про новий алгоритм RankBrain. У цій статті описано практично всю інформацію про новий плагін.

Також відомо, що RankBrain є складовою основного алгоритму ранжування Колібрі. Незважаючи на це, багато користувачів вважають, що RankBrain істотно впливає на пошукову видачу, а раз так, необхідні правила складання контенту для більш ефективного просування сайту.

Наведемо кілька порад щодо оптимізації онлайн-ресурсу під алгоритм RankBrain:

  1. Ви маєте бути максимально зрозумілими. Не використовуйте занадто незрозумілих термінів, особливо в незвичному формулюванні.
  2. Навчіться структурувати інформацію в статтях, це важливо. Технічні можливості Google дійшли до такого рівня, коли текстовий контент аналізується за факторами читабельності, грамотності та логічності викладу. Ба більше, ці системи будуть тільки вдосконалюватися.
  3. Не варто зайвий раз змушувати алго RankBrain шукати заміну невідомим термінам, адже новий варіант може з’явитися в сніпеті, що небажано.

Виходячи з того, що про RankBrain відомо дуже мало, це єдині поради, які можна дати для оптимізації сайту під новий алгоритм. Однак, можна зробити загальний висновок про важливість текстового контенту.
Потрібно чітко розуміти, що пошукові системи вдосконалюватимуть інструменти для аналізу текстового контенту. В інтересах кожного веб-майстра чи власника сайту створювати контент для людей. Про це вже сотні разів говорилося, але варто повторити ще раз. Статті мають створюватися для читачів, а не для пошукових ботів. Майбутнє за цікавим, різноманітним, інформативним, інформативним, чіпляючим і простим для прочитання контентом.