Основний метод пошукового просування веб-ресурсів – це оптимізація під пошукові движки (дослівно), або коротко SEO (Search Engine Optimization). Пошукова оптимізація – цілий комплекс заходів, метою яких є підвищення позиції сайту в результатах пошукових систем.
Чому SEO приділяють так багато уваги?
Усе дуже просто: грамотно оптимізовані сайти привертають до себе потік відвідувачів без додаткових витрат.
Це відбувається тільки за допомогою правильно складеного контенту – і одного разу налагодивши сайт з погляду SEO, ви довгий час отримуватимете на свій сайт потік відвідувачів.
Звісно, якщо вашою метою є швидка розкрутка сайту, то вам знадобиться також і контекстна реклама. Але реклама – це додаткові витрати. Тому якщо ви нікуди не поспішаєте, не бажаєте витрачати зайвих грошей і готові приділити цьому процесу 3-4 місяці, методи SEO-оптимізації – це якраз те, “що лікар прописав”.
SEO – те, що лікар прописав
Від чого залежить успіх SEO-заходів
Coogle – лідер світового пошуку, який індексує (сканує) вміст у мережі ресурсів. Позиція сайту, інтернет-магазину у видачі залежить від безлічі факторів, на підставі яких Google і Bing визначають релевантність вмісту веб-сайту введеному в рядок пошуку запиту. Усі ці фактори можна розділити як на зовнішні, так і на внутрішні.
Насправді, за двома простими показниками ховається ціла низка важливих факторів.
SEO-оптимізація – це доволі об’ємний перелік заходів, які ми рекомендуємо довіряти фахівцям або компаніям, що професійно займаються розкруткою сайтів.
Тим паче, що без спеціальних знань і досвіду в SEO дуже просто “перегнути палицю”, ненавмисно перейшовши від дозволених методів до “чорного” SEO.
Чорне SEO
Фактори, що призводять до зниження позиції сайту (інтернет-магазину) в результатах пошуку
Методи пошукової оптимізації розвиваються паралельно з пошуковими системами. На початку пошуковики звертали більше уваги на зміст тексту і наявність пошукових фраз у мета-тегах сайту. Однак таким контентом легко маніпулювати, що призводило до неадекватних результатів видачі (SERP) пошукових систем. У зв’язку з цим ПС Google став запроваджувати нові критерії для рейтингів у результатах пошуку, які змістили фокус уваги пошукових систем на зовнішні чинники.
Що може дійсно нашкодити вашому сайту:
- не унікальний контент (наприклад, копіпаст – скопійовані тексти з інших ресурсів);
- заборонені технології (чорне SEO);
- надмірна кількість зовнішніх гіперпосилань (сіре SEO);
- фрейми тощо.
Зупинимося докладніше на класифікації методів SEO залежно від дотримання правил і рекомендацій пошукових систем. За цим критерієм усі методи можна умовно розділити на біле, сіре і, звісно ж, чорне SEO. Цей поділ доволі умовний, проте всі пошуковики не вітають будь-які “трюки” і маніпуляції параметрами сайту з метою впливу на результати веб-пошуку.
Біле SEO
Біле SEO – це оптимізація веб ресурсу без застосування заборонених ПС (Google, Bing) методів. Це вже згадана вище внутрішня оптимізація, а також участь у соц. мережах, форумах і в (партнерках) партнерських програмах із розміщення посилань, розміщення новин, а також оглядів тощо.
Сіре SEO охоплює методи, які безпосередньо не заборонені регламентами пошукових систем, але їхнє використання може призвести до тимчасового або постійного блокування сайту.
Методи сірого SEO включають в себе, зокрема, надмірне насичення тексту ключовими словами. При перевищенні певної щільності насичення контенту ключовими запитами цей метод може стати навіть чорним.
Ще один приклад сірого SEO – дорвей без переадресації (редиректу), тобто під час потрапляння на такий сайт-дорвей просто не відбувається автоматичного перекидання на інші веб-ресурси. Як різновид можна згадати застосування прихованих текстів, хоча це можна віднести вже до чорного SEO.
Чорне SEO – це заборонені пошуковими ситемами методи, які безпосередньо використовуються для маніпулювання пошуковими роботами (накрутки рейтингів) і швидкого потрапляння в ТОП пошукових систем. Найвідоміші – це дорвеї та лінкоферми, “однопіксельні” гіперпосилання та клоакінг.
Чорне і сіре SEO
Дорвей (англ. doorway) – спец. сайт, який створюється для накрутки рейтингу веб-сайту в ПС (пошукових системах) через створення певних сторінок, перенасичених величезною кількістю ключових запитів. Ці ресурси, як правило, містять абсолютно безглузді тексти, які рясніють необхідними пошуковими запитами (фразами) і містять автоматичне перенаправлення на третій ресурс (редиректи), що призводить до збільшення індексу цитування основного, просувного ресурсу. Лінкоферма – той самий дорвей, який містить не скрипти автоматичного редиректу, а посилання.
“Однопіксельні” посилання – це можуть бути зображення розміром 1×1 піксель, які не видно оку користувача і містять гіперпосилання. Вони теж враховуються пошуковими системами як привід для блокування сайту.
Клоакінг – це хитрий прийом, коли веб-користувачеві видно одну сторінку, а пошуковим роботам надається для аналізу інша, вже оптимізована під потрібні пошукові запити. До різновиду клоакінгу зараховані дії із заміни тексту на необхідній сторінці відразу ж після її індексації пошуковою системою.
Методи СЕО просування
Є й багато інших методів, які можна побачити на діаграмі. Але алгоритми пошукових систем постійно ускладнюються, а правила змінюються. У професійних колах SEO-оптимізаторів побутує чимало жартів щодо того, чи існує взагалі поділ на біле і чорне SEO. І якщо спеціально не відстежувати зміни, одного дня може несподівано виявитися, що ваше біле SEO раптом перетворилося на чорне.